فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

برای پرورش آناناس تنها چیزی که نیاز دارید یک آناناس تازه است.یکی را از خواربار فروشی انتخاب کنید، سپس برگ ها را از میوه جدا کنید و پایه را در آب خیس کنید. در عرض چند هفته، ریشه ها جوانه می زنند و می توانید گیاه آناناس را در ظرفی بکارید از آن لذت ببرید. به خواندن ادامه دهید تا در مورد پرورش آناناس در خانه خود بیشتر بدانید.
نحوه پرورش آناناس در خانه
نحوه پرورش آناناس در خانه


برای پرورش آناناس در خانه تنها چیزی که نیاز دارید یک آناناس تازه است. دفعه بعد بیرون هستید یکی را از خواربار فروشی انتخاب کنید، سپس برگ ها را از میوه جدا کنید و پایه را در آب خیس کنید. در عرض چند هفته، ریشه ها جوانه می زنند و می توانید گیاه آناناس خود را در ظرفی بکارید و برای مدت طولانی از آن لذت ببرید. به خواندن ادامه دهید تا در مورد پرورش آناناس خود بیشتر بدانید.

قسمت1: آماده کردن آناناس

1-برای پرورش آناناس در خانه یک آناناس تازه انتخاب کنید. به دنبال یکی با برگ های سفت و سبز باشید که زرد یا قهوه ای نشده اند. پوست میوه باید قهوه ای طلایی و در لمس سفت باشد. آناناس را بو کنید تا ببینید رسیده است یا نه: باید بوی شیرین و بدی از خود ساطع کند که نشان می دهد شما آن را درست در زمان مناسب برای شروع یک گیاه آناناس جدید انتخاب کرده اید. 
مطمئن شوید که آناناس نارس نباشد. برای تولید آناناس دیگر باید رسیده باشد.
بررسی کنید که آناناس خیلی رسیده نباشد با کمی کشیدن برگها. اگر آنها درست بیرون بیایند، آناناس برای کاشت خیلی رسیده است. ملایم باش
مطمئن شوید که آناناس حشرات فلس دار در اطراف پایه برگ ها نداشته باشد. آنها مانند لکه های کوچک سیاه مایل به خاکستری به نظر می رسند.

پیچاندن و برش دادن برای اطمینان از دست نخوردگی آناناس

2-برگ های بالای آناناس را بچرخانید. با یک دست بدن آناناس را بگیرید و با دست دیگر برگ‌های پایه را بگیرید و بچرخانید. این روش تضمین می کند که پایه برگ ها دست نخورده باقی می مانند. به حداقل مقدار میوه متصل می شود که برای رشد گیاه به آن نیازی ندارید.
اگر در پیچاندن قسمت بالایی آن مشکل دارید، می توانید قسمت بالای آناناس را برش دهید. میوه های اضافی اطراف ریشه را برش دهید.
اطمینان حاصل کنید که پایه، همان نوک ناحیه ای که برگ ها به هم می پیوندند، دست نخورده باقی بماند. ریشه های جدید از این جوانه می زنند و بدون آن گیاه رشد نمی کند.

3-برخی از برگ های پایینی را جدا کنید تا ساقه نمایان شود. این امر به جوانه زدن ریشه ساقه پس از کاشت کمک می کند. نوار را بردارید تا چند اینچ از ساقه نمایان شود. میوه های باقی مانده را بدون آسیب رساندن به ساقه جدا کنید. 

4-آن را زیر و رو کنید و بگذارید یک هفته خشک شود. جای زخم هایی که در آن بریدگی ایجاد کرده اید و برگ ها را جدا کرده اید سفت می شوند که قبل از انجام مرحله بعدی لازم است.
در این مرحله در صورت تمایل می توانید تاج را در خاک بکارید. در حالی که برخی از افراد ترجیح می دهند ابتدا تاج آناناس را خیس کنند، لازم نیست.
پرورش آناناس در خانهپرورش آناناس در خانه

قسمت 2: خیس کردن تاج آناناس

1-برای پرورش آناناس در خانه یک لیوان بزرگ را پر از آب کنید. دهانه لیوان باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که تاج آناناس را درون آن قرار دهد، اما به اندازه‌ای کوچک باشد که بتوانید آن را نگه دارید تا کاملاً در آب فرو نرود.

2-چند خلال دندان را به تاج آناناس بچسبانید. آنها را در مقابل یکدیگر نزدیک بالای ساقه قرار دهید. آنها را به اندازه کافی به داخل فشار دهید تا در جای خود بمانند. این خلال دندان برای آویزان کردن تاج آناناس در لیوان آب استفاده می شود. 

3-تاج را در آب قرار دهید. خلال دندان باید روی لبه لیوان قرار بگیرد. ساقه باید در آب غوطه ور شود و برگ ها از قسمت بالایی بیرون بیایند. 

4-لیوان را در یک پنجره آفتابی قرار دهید و صبر کنید تا ریشه ها جوانه بزنند. چند روز یا تا چند هفته طول می کشد تا ریشه های سفید بیرون بیایند و شروع به رشد کنند. 
گیاه را از دمای شدید دور نگه دارید. اجازه ندهید خیلی گرم یا خیلی سرد شود.
برای جلوگیری از رشد کپک، آب را هر چند روز یکبار عوض کنید.
کاشت برگ آناناسکاشت برگ آناناس

قسمت 3:کاشت تاج آناناس

1-یک گلدان خاک برای تاج آماده کنید. یک گلدان 6 اینچی را با خاک سبک باغچه که 30 درصد ترکیبی از مواد آلی دارد پر کنید. این ترکیب مناسبی از مواد مغذی برای پرورش آناناس در خانه لازم است.

2-تاج آناناس را در گلدان بکارید. تاج را زمانی بکارید که ریشه ها چند اینچ طول دارند. صبر کنید تا آنقدر طول بکشند که در خاک ریشه بدهند. اگر تاج را خیلی زود بکارید، کار خوبی نخواهد داشت. همانطور که آن را می کارید، مطمئن شوید که پایه برگ های باقی مانده درست بالاتر از سطح خاک باشد. خاک را محکم در اطراف پایه طوقه فشار دهید بدون اینکه خاکی روی برگ ها وارد شود.
 

گیاه را مرطوب و گرم نگه دارید

3- به یک محیط آفتابی، گرم و مرطوب نیاز دارد که دمای شبانه آن به زیر ۶۵ درجه فارنهایت (۱۸ درجه سانتیگراد) نرسد. اگر شرایط خشک است، گیاه را به طور منظم غبارپاشی کنید. 
اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید می توانید گلدان را بیرون نگه دارید. اگر زمستان‌های خنکی دارید، آن را در فصل زمستان در داخل خانه ببرید و آن را در پنجره‌ای آفتابی نگه دارید. برای گیاه مهم است که در تمام طول سال آفتاب زیادی داشته باشد.
برای کمک به روند ریشه زایی، می توانید یک کیسه پلاستیکی را روی گلدان قرار دهید. این یک اثر گلخانه ای کوچک ایجاد می کند.

آب و غذا دادن به گیاه

4-به گیاه غذا و آب بدهید. هفته ای یکبار خاک را به آرامی آبیاری کنید. در تابستان دو بار در ماه به گیاه با کود نیمه قوی کود دهید.

5-دنبال گل بگرد ممکن است چندین سال طول بکشد، اما در نهایت باید یک مخروط قرمز از مرکز برگ ها ظاهر شود، به دنبال آن گل های آبی و در نهایت یک میوه ظاهر می شود. حدود شش ماه طول می کشد تا میوه به طور کامل رشد کند. آناناس از گل، بالای زمین، در مرکز گیاه رشد می کند بدین ترتیب پرورش آناناس در خانه به همین سادگی انجام میشود.
کاشت تاج آناناسکاشت تاج آناناس





  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.