فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان برای سلامتی عالی است بسیاری از گیاهان آپارتمانی به آبیاری دقیق، نور مناسب خورشید، هرس، مراقبت از خاک و سایر کارهایی نیاز دارند که اگر پرمشغله هستید انجام آنها دشوار است.شما می توانید طیف وسیعی از گیاهان آپارتمانی را پیدا کنید که نگهداری آنها راحت تر است و در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارد.
نحوه انتخاب گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان
نحوه انتخاب گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان

انتخاب گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان

گیاهان آپارتمانی برای سلامتی شما عالی هستند اما نگهداری آنها نیز دشوار است. بسیاری از گیاهان آپارتمانی به آبیاری دقیق، نور مناسب خورشید، هرس، مراقبت از خاک و سایر کارهایی نیاز دارند که اگر فردی پرمشغله هستید انجام آنها دشوار است. با این حال، شما می توانید طیف وسیعی از گیاهان آپارتمانی را پیدا کنید که نگهداری آنها راحت تر است و در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارد. شما می توانید گیاهانی را بیابید که از نظر نیاز آبیاری، آفتاب و نیازهای کلی نگهداری آنها کم نگهداری هستند و به مراقبت کمتری نیاز دارند.

نحوه انتخاب گیاهان آپارتمانی با نگهداری کمنحوه انتخاب گیاهان آپارتمانی با نگهداری کم

انتخاب گیاهانی که به حداقل آبیاری نیاز دارند

1.نخل بامبورا در راهروی خود بکارید. نخل بامبو به راحتی رشد می کند، به تصفیه هوای خانه شما کمک می کند و به حداقل آبیاری نیاز دارد. آنها می توانند تا دوازده فوت قد و پنج فوت عرض رشد کنند، بنابراین برای زیباتر کردن یک راهرو یا اتاق نشیمن عالی هستند.همچنین، آنها در فیلتر کردن هوای خانه شما عالی عمل می کنند . برای مراقبت از نخل بامبو خود، از اصول زیر استفاده کنید: این گیاه به نور روشن و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. زمانی که خاک  خشک شد، کاملاً آبیاری کنید. 
هم برای سگ و هم برای گربه غیر سمی هستند.این گیاه جز گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان است

2. ساکولنت ها را بکارید . ساکولنت ها در انواع شکل ها و رنگ های منظم وجود دارند. آنها به آب کمی نیاز دارند زیرا آب را در برگ های خود ذخیره می کنند. آنها به نور خورشید نیاز دارند و هوای خشک را ترجیح می دهند.

نخل دم اسبی انتخاب کنید

3.  نخل دم اسبی آب را در برگ های ضخیم ذخیره می کند که با رشد از پایه گیاه لاغر می شوند. آنها نیاز به آبیاری زیادی ندارند و شکل فوق العاده ای دارند.
نخل دم اسبینخل دم اسبی

از بگونیا لذت ببرید

4.  بگونیا اصلا به آب زیادی نیاز ندارد. در واقع آنها ترجیح می دهند قبل از آبیاری خاکشان خشک شود. آنها در طیف گسترده ای از رنگ های دلپذیر مانند صورتی و قرمز شکوفا می شوند.

5. کاکتوس ایچوریا را برای میز اداری خود انتخاب کنید.کاکتوس ایچوریا یک ساکولنت زیبا و کوچک است که می توانید آن را روی میز اداری، میز ناهارخوری یا اتاق خواب خود قرار دهید. شما می توانید آن ها را در رنگ های متنوع و متناسب با سبک دکوراسیون داخلی خود پیدا کنید. آنها به آبیاری کمی نیاز دارند و نیاز به نور زیاد دارند.
آنها هم برای سگ و هم برای گربه غیر سمی هستند این گیاه هم جز گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان است

6. آلوئه ورا را انتخاب کنید آلوئه ورا گیاهی فوق العاده است که به راحتی رشد می کند و نیاز به آبیاری کمی دارد. برای بیماری های پوستی مانند آفتاب سوختگی و همچنین خارش، التهاب و انواع بیماری های جدی تر استفاده می شود. با وجود گیاه آلوئه ورا در خانه، دفعه بعد که دچار آفتاب سوختگی شدید، مجبور نخواهید بود به داروخانه بدوید.

7.گیاه مارمانند شمشیری سانسوریا برای اتاق خواب خود انتخاب کنید. نگهداری از گیاه شمشیری بسیار آسان است و نیاز به آبیاری کمی دارد. همچنین برای تمیز و تازه نگه داشتن هوای اتاق خواب شما کار فوق العاده ای انجام می دهد. همچنین آلاینده ها را از بین می برد.

گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان - شمشیری سانسوریاگیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان - شمشیری سانسوریا

چیدن گیاهانی که به نور زیادی نیاز ندارند

1.یک سرخس بوستون را برای دفتر خود انتخاب کنید. این گیاهان در تمیز کردن هوای خانه و حذف آلاینده ها عالی هستند. آنها یک نقطه خنک با نور غیر مستقیم و رطوبت زیاد را دوست دارند. شما باید مطمئن شوید که آنها آب زیادی دریافت می کنند.

2. گیاه اسپاتی فیلوم در اتاق غذاخوری خود بکارید. آنها گل های سفید زیبایی دارند و به تصفیه هوای اتاق غذاخوری شما کمک می کنند. آنها همچنین به حذف آلاینده ها کمک می کنند. به یاد داشته باشید که آنها مقداری گرده نیز به محیط شما اضافه می کنند، بنابراین اگر به گرده ها حساس هستید یا حساسیت دارید مراقب باشید این گیاه هم جز گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان است

اسپاتی فیلوماسپاتی فیلوم

3. فیلودندرون بکارید. فیلودندرون بسیار محبوب است زیرا اتاق های تاریک را تحمل می کند. شما می توانید آن را برای بالا رفتن از یک داربست یا از یک سبد آویزان کنید. نسخه برزیل دارای شاخ و برگ طلایی و سبز است و نوع میکان دارای برگ های بنفش با بافت ساتن است. 
فیلودندرون گیاهی سمی است. مطمئن شوید که آن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید

پوتوس را بکارید

4. این گیاه آپارتمانی باید دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری شود و نگهداری آن بسیار آسان است. می توانید آن را در یک سبد آویزان بکارید یا اجازه دهید از قفسه کتاب یا داربست بالا برود. این در رنگ های زیادی مانند سبز تیره، زرد و سبز و سفید و سبز موجود است. 
پوتوس سمی است، بنابراین مهم است که آن را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید

5.گیاه زامیوکالکاس لذت ببرید. نگهداری این گیاه کم است زیرا به نور خورشید یا آب کمی نیاز دارد. دارای ساقه های عمودی است که شبیه قوس هستند. برگها سبز تیره هستند این گیاه هم جز گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان است

یک نخل سالنی بکارید

6.نخل سالن به نور یا نگهداری کمی نیاز دارد. می توانید آن را در گوشه ای بکارید و ارتفاع آن حدود چهار فوت خواهد بود. برگ های نخل سیخ دار دارد.

7.دیفن باخیا بگیرید این گیاه گرمسیری را می توان در انواع سفید و سبز و زرد و سبز یافت. می توانید آن را در یک اتاق تاریک بکارید، اگرچه مقداری نور غیر مستقیم خوب است. 
این گیاه سمی است پس آن را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

یافتن گیاهانی که نیاز به توجه زیادی ندارند

1-از گیاه عنکبوت لذت ببرید. گیاهان عنکبوتی تقریباً در هر جایی از خانه شما خوب عمل می کنند، به شرطی که نور خورشید روشن یا حداقل متوسط ​​و دما و رطوبت متوسط ​​داشته باشند. می توانید یک گیاه عنکبوت را کنار پنجره آویزان کنید یا آن را در گلدانی در اتاق نشیمن خود قرار دهید. آنها به سرعت رشد می کنند، به توجه کمی نیاز دارند و به تصفیه هوای خانه شما کمک می کنند. 
آنها هم برای سگ و هم برای گربه غیر سمی هستند

2-در آشپزخانه خود نعناع بکارید. نعناع گیاهی فوق العاده است که می توانید آن را در داخل خانه بکارید و بدون سر و صدا در آشپزخانه خود نگهداری کنید. هر زمان که برای یک لیوان چای تسکین دهنده به مقداری نعناع تازه نیاز داشتید، این گیاه را به راحتی در دسترس دارید.  برای رشد نعناع در داخل خانه، آن را در کنار یک پنجره روشن قرار دهید و هر زمان که خاک خشک شد به آن آبیاری کنید.
نعناع  برای درمان ناراحتی معده، کاهش استرس، درمان حالت تهوع، سردرد عالی است و برای سندرم روده تحریک پذیر استفاده شده است

مریم گلی را رشد دهید

3- مریم گلی را در یک اتاق آفتابی بکارید. مریم گلی هوای خشک و داخل خانه را به خوبی تحمل می کند، اما آفتاب خوب را دوست دارد. نیاز به توجه کمی دارد. گیاهی قدرتمند با خواص قوی به عنوان یک گیاه شفابخش است. روی پنجره آشپزخانه شما عالی به نظر می رسد و نگهداری آن بسیار کم است.
خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و می تواند به عنوان آرام بخش و برای رفع سوء هاضمه استفاده شود این گیاه هم جز گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان است

مریم گلیمریم گلی

4-از دراسنا پرچمی لذت ببرید. این گیاهان سیخ دار را می توان در رنگ ها و اندازه های مختلف خریداری کرد. می توانید آنها را در رنگ های سبز لیمویی، قرمز و دیگر رنگ ها پیدا کنید. نگهداری آنها بسیار کم است، به آب کمی نیاز دارند، فقط نور متوسطی دارند و نیاز خاصی ندارند. آنها همچنین به تمیز نگه داشتن هوا و حذف آلاینده ها کمک می کند.

5-آگلونما یا نخشید را انتخاب کنید. همیشه سبز آگلونما یا نخشید را می توان در هر جایی از خانه شما قرار داد، زیرا به نور بسیار کمی نیاز دارد و نیاز به آبیاری بسیار کمی دارد. تنها شرط این است که خانه خود را در دمای نسبتاً گرم (مثلاً 55 فارنهایت یا 12 درجه سانتیگراد) نگه دارید، بنابراین در ماه های زمستان باید خانه خود را در دمای مناسب نگه دارید. گیاهی زیبا که در خانه های گرم نگهداری می شود

گیاه هوازی تیلاندسیا را انتخاب کنید

6.اگر فضای کمی در خانه داشته باشید، این گیاهان عالی هستند زیرا حتی به گلدان و خاک هم نیاز ندارند. آنها فقط باید هر ده روز در آب غوطه ور شوند. بقیه زمان ها می توانید آنها را روی قفسه یا میز بگذارید و فراموش کنید. این گیاه هم جز گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان است

7.یک هیولای زیبای برگ انجیری پیدا کنید. این گیاه زرق و برق دار دارای برگ های سبز تیره و هندسی است. فقط به نور غیر مستقیم خورشید و یک خانه گرم نیاز دارد. شما می توانید آن را در بیشتر مواقع فراموش کنید و برگ های زرق و برق دار شما را باران می کند و هوا را تصفیه می‌کند. 






  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.