فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

پیوند بخش مهم از مراقبت از گیاهان است. چه بخواهید گیاه را به گلدان بزرگتر منتقل کنید یا در فضای باز، مهم است که این کار را به درستی انجام دهید. نحوه مراقبت از گیاه قبل از پیوند به همان اندازه مهم است که چگونه از آن پس از آن مراقبت می کنید. این فرآیند به خودی خود ساده است، اما یک ترفندهای پیوند گیاهان برای انجام درست آن وجود دارد.
ترفندهای پیوند گیاه - چگونه یک گیاه را پیوند بزنیم
ترفندهای پیوند گیاه - چگونه یک گیاه را پیوند بزنیم

پیوند بخش مهمی از مراقبت از گیاهان است. چه بخواهید گیاه را به گلدان بزرگتر منتقل کنید یا در فضای باز، مهم است که این کار را به درستی انجام دهید. نحوه مراقبت از گیاه قبل از پیوند به همان اندازه مهم است که چگونه از آن پس از آن مراقبت می کنید. این فرآیند به خودی خود ساده است، اما یک ترفند برای انجام درست آن وجود دارد. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، می توانید گیاه خود را بکشید

ترفندهای پیوند گیاهانترفندهای پیوند گیاهان

انتقال به گلدان جدید

1-چند ساعت قبل از کاشت گیاه را آبیاری کنید. زمان سال اهمیت چندانی ندارد زیرا گیاه را در داخل خانه نگهداری می کنید. اما آنچه اهمیت دارد خاک است. گیاه را کاملاً آبیاری کنید، سپس 1 ساعت صبر کنید. این کار خاک را مرطوب می کند و حذف توپ ریشه را آسان تر می کند. 
اگر نهالی را پیوند می دهید، صبر کنید تا یک جفت برگ واقعی تشکیل شود. برگ های واقعی سخت تر از برگ های ظریفی هستند که در ابتدا می بینید. یکی از ترفندهای پیوند گیاهان است.

گلدان بزرگ تر

2-گلدانی را انتخاب کنید که 1 سایز بزرگتر از گلدان قدیمی باشد. بهتر است در حین رشد، اندازه گلدان گیاه خود را به تدریج افزایش دهید تا اینکه از ابتدا آن را در یک گلدان غول پیکر قرار دهید. گلدانی به اندازه 1 اندازه بزرگتر از گلدانی که گیاه قبلاً در آن است تهیه کنید. سوراخ زهکشی گلدان جدید را با یک تکه توری یا فیلتر قهوه بپوشانید. 
می خواهید سوراخ زهکشی را بپوشانید تا خاک نریزد. آب همچنان می تواند بیرون بیاید.
اگر گلدان جدید سوراخ زهکشی ندارد، گلدان را با 1 تا 2 اینچ (2.5 تا 5.1 سانتی متر) شن پر کنید

گلدان جدید را با خاک پر کنید

3-گلدان جدید را با چند اینچ/سانتی متر خاک گلدان پر کنید. از خاک گلدان به اندازه کافی استفاده کنید به طوری که اگر می خواهید توپ ریشه را در گلدان قرار دهید، قسمت بالای ریشه 1 اینچ (2.5 سانتی متر) زیر لبه گلدان قرار گیرد. از خاک باغبانی استفاده نکنید. 
خاک باغبانی اغلب حاوی حشرات، بیماری ها و قارچ ها است. گیاه شما به این موارد عادت ندارد و در نتیجه ممکن است بیمار شود یا بمیرد.
برای سالم ترین و شادترین گیاه، به دنبال خاکی باشید که دارای قسمت های مساوی از لوم غنی، ماسه/پرلیت و مواد آلی باشد.
اگر در حال پیوند نهالی هستید، گلدان را تا 1 اینچ (2.5 سانتی متر) از لبه پر کنید. خاک را با آب گرم مرطوب کنید و 1 ساعت صبر کنید.یکی از ترفندهای پیوند گیاهان است.

قابلمه را وارونه کنید

4- به آرامی لبه آن را به میز بزنید. روی گلدان را با دست بپوشانید تا گیاه بین انگشتانتان بیرون بیاید. قابلمه را وارونه کنید، سپس به آرامی گلدان را به لبه میز بزنید. این باید توپ ریشه را شل کند و باعث شود که از خاک بیرون بیاید و به دست شما برود. 
گیاه را از ساقه نگیرید و بیرون نکشید. در عوض به عنوان آخرین راه حل، گلدان را بشکنید.
اگر در حال کاشت نهال هستید، با استفاده از قاشق، نهال را با دقت بیرون بیاورید. آن را با یک برگ نگه دارید، نه از ساقه.

5-توپ ریشه را به بیرون بلغزانید و اگر ریشه ها در هم پیچیده بودند، آن را شل کنید. اکثر توپ های ریشه به هم می چسبند که طبیعی است. با این حال، اگر گیاه برای مدت طولانی در گلدان کوچک باشد، گلوله ریشه ممکن است شکل گلدان را حفظ کند. در این حالت، توپ ریشه را به آرامی با انگشتان خود فشار دهید تا شل شود. 
اگر نمی توانید توپ ریشه را شل کنید، از یک چاقوی تیز و تمیز برای برش دادن دو طرف توپ ریشه استفاده کنید. برش ها را به عمق 1/8 تا 1/8 اینچ ( 0.32 تا 0.32 سانتی متر) قرار دهید .
حتما ریشه های مرده یا پوسیده را با قیچی تیز و تمیز جدا کنید.یکی از ترفندهای پیوند گیاهان است.

قرار دادن توپ ریشه در گلدان جدید

6-، سپس آن را با خاک بیشتری پر کنید. بالای توپ ریشه را با یک لایه نازک خاک بپوشانید. بین خاک و لبه گلدان 3/4 تا 1 اینچ (1.9 تا 2.5 سانتی متر ) فاصله بگذارید . 
اگر با یک نهال کار می کنید، یک سوراخ در خاک ایجاد کنید، سپس نهال را داخل آن فرو کنید. خاک اطراف نهال را بمالید. 

7-گیاه را به طور کامل آبیاری کنید. اگر مقداری کود محلول در آب به آب اضافه کنید حتی بهتر است، اما مطمئن شوید که نوع مناسب گیاه شما است. این به گیاه کمک می کند تا سریعتر بهبود یابد. پس از اتمام آبیاری گیاه، دیگر آن را آبیاری نکنید تا زمانی که لایه بالایی خاک خشک شود. اگر با نهال کار می کنید، خاک را مرطوب نگه دارید، اما خیس نگه ندارید. 
اگر گلدان دارای سوراخ زهکشی است به آبیاری ادامه دهید تا آب از سوراخ خارج شود. اگر گیاه سوراخ زهکشی ندارد، بهترین قضاوت خود را بکار ببرید.

نور خورشید

8-طی چند روز آینده گیاه را در معرض نور خورشید قرار دهید. گیاه را فوراً در معرض نور خورشید قرار ندهید وگرنه به آن شوک وارد خواهید کرد. در عوض، طی 2 تا 3 روز آینده به تدریج آن را به مناطق روشن تر و روشن تر منتقل کنید. گیاه را گرم نگه دارید، اما از گرما اجتناب کنید. 
اگر گیاهان شروع به پژمرده شدن کردند، آنها را با آب غبارآلود کنید، سپس آنها را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. آنها را به مدت 1 تا 2 روز در مکانی خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید

9-با بزرگتر شدن گیاه، آن را به گلدان بزرگتر منتقل کنید. اینکه چقدر زود این کار را انجام دهید به سرعت رشد گیاه بستگی دارد. برخی از گیاهان سریعتر از بقیه رشد می کنند. یک گیاه کند رشد معمولاً هر 2 تا 3 سال یکبار باید به گلدان جدید منتقل شود. یک گیاه با رشد سریع باید هر سال یک بار به گلدان جدید منتقل شود. 
اگر متوجه شدید که ریشه ها از سوراخ زهکشی بیرون می آیند، زمان گلدان جدید فرا رسیده است! یکی از ترفندهای پیوند گیاهان است.

کاشت گیاه در بیرون از منزل

ترفندهای پیوند گیاهان -ترفندهای پیوند گیاهان -

1-در مورد تاریخی که باید گیاه خود را به بیرون منتقل کنید تحقیق کنید. بیشتر گیاهان را فقط در زمان های خاصی از سال می توان در بیرون کاشت. تاریخ به منطقه باغبانی شما و همچنین نوع گیاهی که دارید بستگی دارد. آنلاین مکانی عالی برای شروع است، اما بسته‌های دانه و برچسب‌های مراقبت اغلب حاوی این اطلاعات نیز هستند. 

کوددهی و آبیاری را کاهش دهید

2-2 هفته قبل از تاریخ کاشت، شروع به سفت شدن گیاه کنید. 2 هفته قبل از تاریخ کاشت کود دهی را متوقف کنید. آبیاری را کاهش دهید، اما آن را حذف نکنید. یک هفته قبل از تاریخ، گیاه را به بیرون منتقل کنید. روز اول 1 ساعت، روز دوم 2 ساعت و به همین ترتیب بیرون بگذارید. آن را از تابش مستقیم باد و آفتاب دور نگه دارید و در این هفته اغلب به آن آبیاری کنید. 
هر روز صبح گیاه را بیرون ببرید. هر روز 1 ساعت بیشتر آن را بیرون می آورید.یکی از ترفندهای پیوند گیاهان است.

3-برای پیوند در قسمت خنک روز برنامه ریزی کنید. اگر هوا ابری یا نم نم باران باشد حتی بهتر است. صبح زود زمان خوبی است، اما اوایل عصر حتی بهتر است، زیرا در این صورت گیاهان شما مجبور نخواهند شد با گرمای روز کنار بیایند و به خانه جدید خود عادت کنند. 

خاک باغبانی

4-بستر کاشت را با خاک باغبانی پر کنید. منطقه ای را انتخاب کنید که گیاه خود را در آن جا به جا می کنید. مطمئن شوید که این منطقه دارای نور خورشید/سایه کافی برای نوع گیاه شما باشد. هر خاکی را که تا ورقه ورقه شده است حفر کنید و آن را با خاک باغبانی جایگزین کنید. برای نتایج بهتر، مقداری کمپوست را در خاک مخلوط کنید. 
بهتر است خاک را از فروشگاه خریداری کنید. به این ترتیب می توانید از عاری بودن از آفات، بیماری ها و قارچ ها اطمینان حاصل کنید.

5-حفره ای به اندازه کافی برای نگهداری گلدان گیاه حفر کنید. مگر اینکه گلدان از ذغال سنگ نارس یا کاغذ ساخته شده باشد، گیاه را از گلدان خارج کرده و توپ ریشه را در سوراخ قرار می دهید. با این حال، زمانی که گیاه هنوز در گلدان است، تشخیص بزرگی توپ ریشه دشوار است، اما اگر سوراخ را به اندازه گلدان ایجاد کنید، می توانید از تناسب خوبی اطمینان حاصل کنید. یکی از ترفندهای پیوند گیاهان است.

بیرون کشیدن توپ ریشه

6-گلدان را وارونه کنید و توپ ریشه را بیرون بکشید. ابتدا دست خود را بالای گلدان قرار دهید تا گیاه بین انگشتانتان بیرون بیاید. قابلمه را با احتیاط وارونه برگردانید. اگر گیاه در دست شما نمی لغزد، لبه گلدان را به آرامی به سطحی سفت مانند میز یا نیمکت بزنید. 
گیاه را از ساقه نگیرید و بیرون نکشید. این می تواند به گیاه آسیب برساند.

بیرون کشیدن توپ ریشهبیرون کشیدن توپ ریشه

7-اگر گیاه از ذغال سنگ نارس یا کاغذ درست شده است، آن را در گلدان بگذارید. در عوض کناره های گلدان را ببرید تا ریشه ها زودتر به خاک تازه برسند. ایده خوبی است که قسمت بالایی گلدان (2.5 سانتی متر) را جدا کنید تا هنگام کاشت آن زیر خاک بنشیند - در غیر این صورت ممکن است قبل از اینکه به ریشه برسد، آب را خیس کند.یکی از ترفندهای پیوند گیاهان است.

بریدن کناره های گلدانبریدن کناره های گلدان

شل کردن توپ ریشه

8-در صورت نیاز توپ ریشه را با انگشتان خود شل کنید. اکثر توپ های ریشه در حال حاضر شل هستند، اما برخی از آنها آنقدر سفت هستند که شکل گلدان را به خود می گیرند. اگر این اتفاق برای گیاه شما افتاد، به آرامی توپ ریشه را له کنید تا شل شود. 
اگر توپ ریشه هنوز خیلی سفت است، با یک چاقوی تمیز برش هایی به عمق 1/8 تا 1/4 اینچ (0.32 تا 0.64 سانتی متر) روی توپ ریشه ایجاد کنید.

9-توپ ریشه را در سوراخ قرار دهید. بالای توپ ریشه باید با بالای سوراخ همسطح باشد. اگر سوراخ خیلی عمیق است، گیاه را بیرون بیاورید و چند اینچ/سانتی متر دیگر خاک باغبانی اضافه کنید.  اگر گیاه در گلدان پیت یا کاغذی است، به سادگی کل گلدان را در سوراخ قرار دارد

توپ ریشه را در سوراخ قرار دهیدتوپ ریشه را در سوراخ قرار دهید

خاک بیشتر

10-فضای اطراف گلوله ریشه را با خاک بیشتری پر کنید و آن را به زمین بزنید. سوراخ برای توپ ریشه کمی بیش از حد بزرگ است، بنابراین مقداری خاک را در فضای بین توپ ریشه و سوراخ بردارید. اگر سوراخ فرو رفت و کوتاهتر از توپ ریشه شد، به سادگی خاک بیشتری در اطراف قسمت بالای ریشه اضافه کنید تا همه چیز یکدست شود. پس از اتمام کار، به آرامی خاک را پایین بکشید. 

آبیاری

11-گیاه را به طور کامل آبیاری کنید. پس از این آبیاری اولیه، گیاه را به دفعات مورد نیاز آبیاری کنید. بسته به نوع گیاهی که دارید، این می تواند روزانه، هفتگی یا فقط زمانی باشد که لایه بالایی خاک خشک است. 
برای نتایج بهتر، مقداری کود به آب اضافه کنید. با این حال، مطمئن شوید که از نوع مناسب برای گیاه خود استفاده کنید.یکی از ترفندهای پیوند گیاهان است.

خاک بیشترخاک بیشتر




  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.