فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶         
  

کلمبیا در سال 2013 با 378 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، و در کل با 6.2 درصد تولید ناخالص منطقه ای چهارمین کشور بزرگ آمریکای لاتین بود.
صنعت گل کلمبیا
صنعت گل کلمبیا

کلمبیا در سال 2013 با 378 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، و در کل با 6.2 درصد تولید ناخالص منطقه ای چهارمین کشور بزرگ آمریکای لاتین بود.

صنعت گل کلمبیا اساساً در مناطقی با ارتفاع زیاد و در خارج از زمین های مسطح آفتابی دو شهر بزرگ بوگوتا و مدلین مستقر شده است. دمای متعادل، خاک حاصلخیز، روزهای استوایی طولانی و نیروی کار کافی به افزایش رشد گل رز کلمبیا در تمام طول سال بدون داشتن گلخانه های گران قیمت کمک می کند.

کلمبیا در مساحتی حدود 8000 هکتار گل پرورش می دهد. حدود 7000 هکتار تحت شرایط گلخانه ای است در حالی که 1000 هکتار تولید فضای باز دارد.

بیش از 400 تولیدکننده گل وجود دارد و تقریباً 300 مزرعه، گل ها را برای صادرات تولید می کنند. حدود 50 درصد زمین های این مزارع بین 20 تا 50 هکتار وسعت دارند و 50 درصد باقی مانده بیش از 50 هکتار هستند.



صادرات

محصولات گل و گیاهان زینتی در رتبه دوم صادرات محصولات کشاورزی کلمبیا هستند و به بیش از 90 کشور ارسال می شوند، که این امر کلمبیا را به عنوان دومین صادرکننده گل در جهان بعد از هلند معرفی کرده است. یک دهم صادرات گل دنیا به وسیله کلمبیا صورت می گیرد. در سال 2005 میزان صادرات 906 میلیوم دلار بود و در سال 2013 ارزش صادرات گل کلمبیا به 1.34 میلیارد دلار رسید.



اغلب تولید گل کلمبیا به آمریکا صادر می شود که شامل چهار پنجم میخک ها و یک پنجم رزهای کلمبیا است. در سال 2006 کلمبیا بیش از دو میلیارد ساقه گل و بیش از پنجاه نوع گل، معادل 418 میلیون دلار به آمریکا صادر کرد. در سال 2012 این عدد تا 1.188 میلیارد دلار آمریکا افزایش یافت. در سال 2013، 65 درصد کل گل های ساخه بریده وارد شده به آمریکا از کلمبیا بود که نسبت به 10 سال گذشته، 55 درصد افزایش یافته است. رزها با ارزش 365 میلیون دلار گل های اصلی صادراتی هستند و سپس میخک با 156 میلیون دلار و داوودی با 147 میلیون دلار در رتبه های بعدی می باشند.

در حالی که آمریکا با 77 درصد از صادرات کل، مهمترین بازار فروش گل های صادراتی کلمبیا است، روسیه ( 5.4 درصد)، ژاپن ( 3.7 درصد)، انگلیس ( 3.4 درصد) و کانادا ( 2.8 درصد) مقصدهای دیگر هستند.



تکنولوژی

تولید گل در کلمبیا 111000 شغل مستقیم و 94000 شغل غیرمستقیم برای مردان و زنان کلمبیایی ایجاد کرده است. 60 درصد نیروی کار مزارع گل را زنان تشکیل می دهند.

برخی از عملیات تهیه گل بازار صادرات از نظر تکنولوژی پیشرفته هستند و از ماشین های طراحی شده سفارشی، اتاق های نگهداری یخچال دار، و تسمه نقاله های خودکار استفاده می کنند. برداشت و بسته بندی سریع و تکنولوژی های جدید هرس و تمیز کردن، فشار کاری وارد شده به کارگران را کاهش می دهند.

آفت کش ها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از مزارع در کلمبیا به اهمیت برچسب "کاملاً طبیعی" برای ادامه رقابت در بازار آمریکای شمالی و اروپا پی برده اند. روش هایی مانند استفاده از بوته های نعناع در انتهای هر ردیف رز، یا آتش زدن برگ های تنباکو برای دفع آفات به عنوان روش های جایگزین مورد استفاده قرار می گیرند.



تدارکات

حدود 150 واردکننده و توزیع کننده گل اغلب در داخل و اطراف میامی برای جابجایی گل و گیاهان زینتی صادراتی کلمبیا به آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند. گل های شاخه بریده اغلب محموله مهم باری در فرودگاه های بین المللی میامی، بوگوتا و مدلین هستند. فرودگاه بین المللی بوگوتا سالانه 200 هزار تن حمل و نقل های هوایی مرتبط با گل ها را سازماندهی می کند. گل ها توسط 8 خط هوایی حمل می شوند و پروازها اغلب به آمریکا است. در آمریکا حدود 300 شرکت روزانه جابجایی صدها کامیون گل به صدها شهر را هدایت می کنند.

 


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.