فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶         
  

بزرگترین بازار گل ژاپن که به بازار OTA معروف است در حومه صنعتی جنوب غرب توکیو در کنار فرودگاه هاندا با مساحتی بیش از 38 هکتار، در سال 1989 شروع به کار کرد. هر روز، به جز روزهای یکشنبه، بازار با فشار و شلوغی خرید تازه ترین میوه ها، سبزیجات، ماهی، گل های زینتی و گیاهان گلدانی شروع به کار می کند.
صنعت گل ژاپن
صنعت گل ژاپن

بزرگترین بازار گل ژاپن که به بازار OTA معروف است در حومه صنعتی جنوب غرب توکیو در کنار فرودگاه هاندا با مساحتی بیش از 38 هکتار، در سال 1989 شروع به کار کرد. هر روز، به جز روزهای یکشنبه، بازار با فشار و شلوغی خرید تازه ترین میوه ها، سبزیجات، ماهی، گل های زینتی و گیاهان گلدانی شروع به کار می کند. بخش گل و گیاهان زینتی در بازار OTA از سایر محصولات تازه و ماهی جدا شده است و دارای دو سالن حراج گل است: حراج گل OTA و حراج گل ژاپن FAJ .

OTA ، بزرگترین سالن حراج کشور ژاپن

مرکز حراج گل OTA بزرگترین مرکز حراج گل در ژاپن بوده و سهم آن در بازار 6.9 درصد است. جابجایی در حدود 408 میلیوم ساقه و 7.5 میلیوم گیاهان گلدانی سالیانه از طریق سیستم سالن حراج هلند (ساعت فروش) تأمین می شود. سالانه بیش از 26 میلیارد ین از مزارع گل به حراج گذاشته می شود. خریداران شامل عمده فروشان ملی، فروشگاه های نقدی و سیستم حمل و نقل شبکه ای، برنامه ریزان مراسم ها و غیره هستند. با توجه به آمار بازار، OTA 98 درصد از گل تولید داخلی برای مصرف داخل به بازار عرضه شده در حالی که دو درصد باقی مانده، در درجه اول به آمریکا و سپس به چین صادر می شود.

مرکز حراج گل OTA یک شرکت خصوصی است که پایه و اساس آن ریشه در عمده فروشی به صورت واسطه ای دارد.



به این ترتیب مرکز حراج گل OTA یک تعاونی پرورش دهنده گل و گیاهان زینتی مانند رویال فلورا هلند نیست. در دهه 1980 شهرداری توکیو این ساختمان را به سبک سالن حراج هلند احداث و به شرکت های خصوصی اجاره داد. معمولاً مطابق با قوانین محلی و مقررات وزارت کشاورزی، جنگل داری و شیلات ( MAFF ) قیمت گذاری انجام می گیرد. به طور منظم، مرکز حراج مجبور است به دولت توکیو اطلاعات کامل قیمت گذاری را ارائه دهد به طوری که به طور مداوم شفافیت در داده ها افزایش می یابد. علاوه بر این، هر دو سال شورای شهر سلامت مالی کسب و کار حراج گل را از نظر موفقیت پیش بینی، شکست بالقوه و پیشرفت این شرکت، بررسی می کند.

ساختار بازار غیرمعمول

با ظهور حراج های آنلاین گل، مفهوم جدید مغازه های گلفروشی مانند بازار گل Aoyama نمایان شده است. این سیستم پیچیده، بسیار دسته بندی شده و مقرراتی است که نقش حیاتی در متصل کردن تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایفا می کند.



بازارهای داخلی، صادرات، واردات و توزیع گیاهان زینتی تحت سلطه تعداد زیادی از واسطه ها است. زنجیره بازار ترکیبی از گروه های مختلف است و این شامل به نژادگران، تکثیرکننده ها، پرورش دهنده ها، سالن های حراج، عمده فروشان بزرگ، تعداد نسبتاً بالایی از عمده فروشان از کوچک تا متوسط، تهیه کنندگان دسته گل، برنامه ریزان مراسم ها، خرده فروشان و خریداران می شود.

MAFF به طور معمول در مقیاس بزرگ تصمیم گیری را انجام می دهد و دولت دستورالعمل ها و روش ها را اعمال می کند.

تأمین کنندگان بازار گل

در بازار گل ژاپن خرده فروشان با افزایش میزان کیفیت و زیبایی محصولات سعی در ارائه آنها با قیمت بالا دارند. اگرچه این روش موفق بوده است اما مصرف کنندگان جدید هم وجود دارند که در فکر خرید از سوپرمارکت های دارای تخفیف هستند.



ژاپن کشوری است که در بین 6 کشور اصلی واردکننده گل در دنیا قرار گرفته است. کشورهایی مثل مالزی، کلمبیا و چین از اصلی ترین تأمین کننده گل های وارداتی ژاپن می باشند.

تغییر سیستم

در تولید گل سیستم های بازاریابی به سرعت در حال تغییر و دگرگونی هستند و با زنجیره های عرضه به شیوه سنتی در حال همپوشانی هستند. در حال حاضر در زمینه تولید گل در یک محیط تجاری با عملکرد خرده فروشی محور، تمایل و گرایش فعلی به سمت حذف واسطه گری بین پرورش دهندگان و خرده فروشان است.

 


مزارع خانوادگی کوچک

در قانون گذاری املاک بعد از دوره جنگ اساس این بوده است که یک مزرعه باید مالک داشته باشد و توسط یک خانوار اداره شود. بر این اساس تعداد زیادی از صاحبان مزارع گل در مقیاس کوچک شکل گرفته و در قالب تعاونی JA قرار گرفتند. تعاونی JA دارای شبکه چند لایه و پهناوری است که تطابق آن با سیستم های بازار خرده فروشی که مشخصه اصلی آنها استانداردسازی محصولات باکیفیت، زمان تحویل به موقع و شفافیت آنها می باشد، کار ساده ای نیست.



مصرف گل در ژاپن

در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، متوسط سرانه مصرف گل در ژاپن 9614 ین (84 یورو) بوده که نسبتاً کم است. در ژاپن، گل ها اغلب به عنوان هدیه خریداری می شوند. در مواجهه با کاهش تعداد مشتریان جوان در میان رتبه خریداران گل، صنعت پرورش گل ژاپن تلاش های بازاریابی خود را به سمت تشویق خرید گل برای استفاده شخصی و ارایه گل در مراسم ها و تعطیلات مختلف متمرکز کرده اند تا گل را به عنوان یک هدیه مناسب معرفی کنند. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.