فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹         
  

بوته گل شبدر بنفش با گل ارغوانی یک درختچه چند ساله است - این بدان معنی است که شما سال به سال گیاه را خواهید دید و از تابستان تا پاییز به باغ شما رنگ بدهد. پس از ناپدید شدن و از بین رفتن گل های بنفش معطر، گیاه، توت های قرمز جذاب و خوش رنگی تولید می کند. این مقاله نحوه کاشت، مراقبت و زمستان گذرانی بوته سیب زمینی گل شبدر بنفش را به شما نشان می دهد.
گل شبدر بنفش
گل شبدر بنفش
بوته گل شبدر بنفش با گل ارغوانی یک درختچه چند ساله است - این بدان معنی است که شما سال به سال گیاه را خواهید دید و از تابستان تا پاییز به باغ شما رنگ بدهد. پس از ناپدید شدن و از بین رفتن گل های بنفش معطر، گیاه، توت های قرمز جذابی تولید می کند. این مقاله نحوه کاشت، مراقبت و زمستان گذرانی بوته سیب زمینی گل بنفش را به شما نشان می دهد.

کاشت بوته گل شبدر بنفش

فضای زیاد برای کاشت

1-این بوته را در مناطق 8 تا 11 رشد دهید. بوته گل بنفش در بسیاری از مناطق رشد می کند. مطمئن شوید که در باغ خود جایی را انتخاب کنید که بوته فضای زیادی داشته باشد - حدود 40 اینچ (101.6 سانتی متر) در هر کدام. سمت. این گیاه معمولاً تا حدود 5 فوت (1.5 متر) ارتفاع رشد می کند، بنابراین هنگام برنامه ریزی باغ خود این را در نظر بگیرید.

این مناطق به مکانی که در آن زندگی می کنید، اشاره دارد، همانطور که توسط نقشه، منطقه سختی مشخص شده است. این نقشه  با توجه به میانگین حداقل دمای زمستانی سالانه به 11 منطقه تقسیم می کند. هر منطقه دارای میانگین دمای زمستانی است که 10 درجه فارنهایت (12- درجه سانتیگراد) گرمتر (یا سردتر) از منطقه مجاور آن است.

برای اینکه بدانید در کدام منطقه سختی زندگی می کنید، به وب سایت انجمن ملی باغبانی بروید و کد پستی خود را وارد کنید.

2-یک مکان آفتابی و سرپناه برای گیاه خود انتخاب کنید. مهم است که بوته سیب زمینی گل بنفش شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت کند، بنابراین مطمئن شوید که یک نقطه آفتابی در باغ خود برای کاشت انتخاب کنید.

این گیاه بومی آب و هوای گرم است، بنابراین در مناطق سردسیر، کاشت آن در یک منطقه سرپوشیده برای کمک به زنده ماندن در زمستان بسیار مهم است. در برابر یک دیوار آجری قرمز - خارج ازمحدوده باد - می تواند یک مکان ایده آل باشد.

گل شبدر بنفشگل شبدر بنفش

کاشتن بوته در خاک با زهکشی خوب


3-بوته را در خاکی با زهکشی خوب بکارید. بوته گل شبدر بنفش به خاکی با زهکشی خوب کمک می کند، بنابراین از کاشت آن در جایی که گودال ها تشکیل شده و پس از بارندگی باقی می مانند، خودداری کنید. اگر زهکشی در باغ شما مشکل ساز است، برای بهبود زهکشی قبل از کاشت، مقدار زیادی مواد آلی یا شن به خاک اضافه کنید.

این گیاه خاکی با PH خنثی یا کمی قلیایی را ترجیح می دهد، اما این مهم نیست.

اگر خاک باغ شما شنی است، ممکن است توصیه شود در زمان کاشت مقداری آهک اضافه کنید. این باعث گلدهی بهتر می شود.

4-برای غنی سازی خاک مقداری مواد آلی اضافه کنید. هنگامی که بوته  گل بنفش خود را می کارید، یک مالچ ارگانیک برای غنی سازی خاک، حفظ رطوبت و محافظت از ریشه ها اضافه کنید. در طول کاشت سه اینچ کود دامی یا کپک برگ که به خوبی پوسیده شده است را به خاک اضافه کنید.

خوب نگه داشتن گیاه

5-گیاه را خوب نگه دارید. گیاه را تا زمان استقرار به خوبی آبیاری کنید. این کار معمولاً حدود یک سال طول می کشد.

6-اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، در نظر داشته باشید که بوته خود را در گلدان بکارید. اگر منطقه شما زمستان های سردی را تجربه می کند، بوته شبدر گل بنفش خود را در ظرفی بکارید که در بدترین یخبندان ها و زمستان های سخت  می تواند به داخل خانه منتقل شود.

از آنجایی که این گیاه بزرگی است که به ظرف بزرگی نیاز دارد، بهتر است از ظرفی که دارای چرخ است استفاده کنید تا جابجایی آن آسان‌تر شود.

در طول هوای یخبندان، گیاه را به منطقه ای که کمتر سرد است منتقل کنید: گلخانه یا پاسیو ایده آل است.

نگهداری گیاه گل شبدر بنفشنگهداری گیاه گل شبدر بنفش


آبیاری

1-گیاه را در طول فصل رشد آبیاری کنید. مهم است که گیاه گل شبدر بنفش خود را در طول فصل رشد آبیاری کنید، به خصوص اگر هوا خشک است. با این حال، باید از آبیاری بیش از حد آن خودداری کنید زیرا این امر از تولید گل جلوگیری می کند.

می توانید آبیاری را در ماه های سردتر کاهش دهید.

پس از استقرار، گیاه به خشکی مقاوم خواهد بود، اما همچنان توصیه می شود در دوره های خشک آبیاری شود، به خصوص اگر خاک زیر سطح خشک شود.

2-لایه مالچ را سالیانه تعویض کنید. بوته  گل شبدر بنفش  رطوبت را در خاک ترجیح می دهد، بنابراین لایه مالچ را بالا نگه دارید و به یاد داشته باشید که سالانه آن را جایگزین کنید. این به حفظ رطوبت در زمین کمک می کند.

کود فسفر بالا

3-گیاه را با کود حاوی فسفر بالا تغذیه کنید. در بهار، بوته گل شبدر با گل های بنفش خود را با کود پر فسفر تغذیه کنید و این کار را هر چند هفته یکبار در طول فصل رشد ادامه دهید.

اگر مطمئن نیستید چه نوع کودی دارید، مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. مقدار فسفر باید بیشتر از مقدار نیتروژن موجود در مخلوط باشد. نیتروژن به جای رشد گل باعث رشد برگ می شود.

اگر کود ارگانیک تری را ترجیح می دهید، پودر استخوان انتخاب خوبی با فسفر بالا است.

4-مراقب آفات و بیماری ها باشید. بوته  گل ارغوانی در برابر آفات و بیماری ها آسیب پذیر است. مراقب شته ها باشید و در صورت ظاهر شدن از اسپری حشرات استفاده کنید. سایر مسائلی که باید مراقب آنها بود عبارتند از: آفت و کپک.

آنجایی که گل‌ها روی شاخه‌های تازه رشد می‌کنند، بریدن گیاه پس از هر بار گل‌دهی به تشکیل گل‌های بیشتر کمک می‌کند. برای هرس بوته  گل شبدر خود، ساقه ها را در اواسط اواخر دوره گلدهی تابستان به اندازه یک سوم برش دهید (تا بالای گره برگ برش دهید).

تغذیه شبدر بنفش کود فسفر بالاتغذیه شبدر بنفش کود فسفر بالا


زمستان گذرانی بوته گل بنفش شبدر

1-قبل از شروع زمستان یک لایه مالچ تازه بمالید. بوته های گل ارغوانی شبدر که در زمین کاشته شده اند، قبل از سرد شدن زمین از مالچ استفاده می کنند. این به محافظت از ریشه در ماه های زمستان کمک می کند.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در منطقه ای زندگی می کنید که یخبندان نیست، بوته گل بنفش شما ممکن است در تمام طول سال شکوفا شود.

در مناطق دیگر، می توانید انتظار داشته باشید که در زمستان بمیرد، اما دوباره رشد کند و سال بعد دوباره شکوفا شود.

2-از بوته های  گل ارغوانی شبدر کاشته شده در زمین در هوای بسیار سرد محافظت کنید. یک یخ زدگی واقعاً وحشیانه می تواند این گیاهان را به طور کامل از بین ببرد. اگر انتظار سرمای خاصی دارید، می‌توانید با استفاده از روکش‌های گیاهی مخصوص مرکز باغ، محافظت از پشم را امتحان کنید.

برخی از باغبان ها توصیه می کنند که گیاه را با چراغ های پری مناسب برای استفاده در فضای باز بپیچید و سپس در یک پرده دوش قدیمی یا مشابه آن بپیچید.

حمل بوته به داخل خانه

3-بوته های کاشته شده در گلدان را به داخل خانه منتقل کنید. اگر بوته سیب زمینی گل بنفش خود را در گلدان پرورش می دهید، ممکن است دوست داشته باشید آن را در یک سوله یا باغچه زمستان گذرانی کنید، جایی که از یخبندان زمستانی محافظت می شود. با این حال، این تنها زمانی ضروری است که در مناطقی زندگی می کنید که یخبندان زیادی را تجربه می کنند.

4-گیاه خفته را در دسامبر یا ژانویه هرس کنید. شما باید بوته سیب زمینی گل بنفش خود را در طول دوره زمستان خفته، در دسامبر یا ژانویه، هرس کنید. در این زمان می‌خواهید ساقه‌ها را حدود یک سوم برش دهید، اگرچه اگر می‌خواهید اندازه گیاه را حفظ کنید، می‌توانید با شدت بیشتری هرس کنید.

برای هرس ساقه ها را به نقطه ای درست بالای گره برگ برش دهید. هر گونه شاخه های بیمار یا آسیب دیده نیز باید حذف شوند.

همچنین هر گونه مکنده - شاخه هایی که از پایه تشکیل می شوند - جدا کنید، مگر اینکه بخواهید گیاه پخش شود.

حمل بوته شبدر بنفش به داخل خانهحمل بوته شبدر بنفش به داخل خانه


خراشیدن پوست ساقه یا پایه گیاه

5-بررسی کنید که آیا گیاه شما در زمستان زنده مانده است یا خیر. برای بررسی اینکه آیا بوته  گل ارغوانی شبدر شما در زمستان زنده مانده است یا خیر، سعی کنید پوست یک ساقه در پایه گیاه را بخراشید. اگرداخل آن هنوز سبز و تازه است (به جای چوبی)، گیاه شما هنوز زنده است و باید به زودی دوباره رشد کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.