فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

در تمام بافت های عصبی، جریان های الکتریکی وجود دارد که از طریق نخاع و یا اعصاب بینایی وارد مغز ما می شود و به ما اجازه می دهد تا هزاران اطلاعاتی که به مغز می رسد را پردازش کنیم و به محیط اطرافمان واکنش نشان دهیم. مثلاً از زمین خوردن اجتناب کنیم و یا برای جلوگیری از وارد شدن جسم خارجی به چشمانمان، پلک ها را ببندیم و یا یک کاما (،) را در بین جمله ها بفزاییم.
صرع و رژیم بیماران صرعی
صرع و رژیم بیماران صرعی

در تمام بافت های عصبی، جریان های الکتریکی وجود دارد که از طریق نخاع و یا اعصاب بینایی وارد مغز ما می شود و به ما اجازه می دهد تا هزاران اطلاعاتی که به مغز می رسد را پردازش کنیم و به محیط اطرافمان واکنش نشان دهیم. مثلاً از زمین خوردن اجتناب کنیم و یا برای جلوگیری از وارد شدن جسم خارجی به چشمانمان، پلک ها را ببندیم و یا یک کاما (،) را در بین جمله ها بفزاییم. به طور طبیعی جریان های الکتریکی در مغز با ترتیبی منظم و محدود حرکت می کند اما در کسانی که مبتلا به صرع می باشند به دلایل گوناگون این جریان ها دچار مدار کوتاه یا از حالت همزمانی خارج می شود و نتیجه این اختلال یک فعالیت انفجاری الکتریکی است که موجب تشنج می شود.

این تشنج می تواند به صورت یک لکنت زبان یا صرع کوچک تا یک تشنج کامل صرعی بزرگ که همراه با پرش های دست و پا و فقدان هوشیاری است عارض شود. تشنج ها می توانند در نتیجه بیماری های متابولیک یا برخی اختلالات ارثی به وجود آید که منجر به عدم توانایی بدن در به کار گیری صحیح ماده مغذی خاص مانند ویتامین ها یا اسیدهای آمینه می شود. اگر فکر می کنید که فرزندتان به دلیل کمبود یک ماده مغذی یا اختلال متابولیک دچار تشنج شده است هر چه سریع تر آن را به پزشک برسانید.

کسانی که مبتلا به صرع می باشند در ادرارشان منیزیم بیشتری دفع می شود و هنگامی که به این بیماران منیزیم داده شود بهبودی چشمگیری در آنها پیدا می شود. لذا توصیه می شود که به این بیماران غذاهای منیزیم دار بیشتری داده شود. منیزیم در آنزیم هایی که برای تولید انرژی به کار می رود، وجود دارد و یکی از مواد لازم برای سلامتی سلول های مغزی است.



این ماده مهم، مورد نیاز تمام سلول های بدن است و بیشتر آنزیم هایی که دارای ویتامین B6 هستند همراه با منیزیم برای تولید انرژی لازمند و باید در بدن حضور داشته باشند تا سلول ها به خوبی کار طبیعی خود را انجام دهند. منیزیم برای رعشه و تنظیم خواب مؤثر است لذا باید از موادی که منیزیم دارند و نیز از غذاهایی که B6 دارند استفاده شود. افرادی که بیش از حد الکل می نوشند سه برابر افراد طبیعی به صرع مبتلا می شوند، پس از مصرف الکل خودداری نمایید.

اکثر مردن روزی دو تا سه فنجان چای و قهوه را بدون مشکل تحمل می کنند اما درصد کمی از مبتلایان به صرع نسبت به کافئین قهوه حساسیت نشان می دهند و نباید به هیچ وجه آن را مصرف کنند. افراد مصروع نسبت به دیگران در برابر حوادث آسیب پذیرتر هستند و این آسیب در کار هم وجود دارد. تدابیر قبلی و واگذاری مشاغل مناسب این آسیب پذیری را در محیط کار کم می کند. پس با توجه به بروز حمله صرع در حین رانندگی و نیز بروز حوادث و سوانح رانندگی که می تواند باعث بروز حمله صرع در این افراد شود لازم است این افراد از رانندگی کردن خودداری کنند.

نکته قابل توجه در افراد مبتلا به صرع این است که زمانی که این افراد بیماری شان تحت کنترل است از نظر نوجه و دقت در کار دقیق تر می باشند و تنها زمانی شکل عدم هوشیاری دارند که حمله صرعی به صورت زودگذر ایجاد شود.

شخص مصروع باید از غذاهای خیلی ترش، خیلی شیرین، پرچرب، لبنیات، میوه های تازه، گوشت گاو و گوسفند، کلم، شلغم، سیر، پیاز، باقلا، فلفل و خردل استفاده نکنند. کسانی که مبتلا به صرع هستند باید از خشم و غضب، غم و اندوه، رعد و برق، آواز بلند، بی خوابی مفرط، خواب بعد از پرخوری، سوار شدن بر وسائل تندرو مانند موتور سیکلت که زمین را زیر پای خود ببینند، نگاه کردن به خارج از اتومبیل، سرما و گرمای شدید، کثرت جماع، نگاه کردن به اشیاء خیلی براق و گردون بپرهیزند. خوردن گوشت مرغ، ماش، نخود پخته که روی آن دارچین و انیسون پاشیده باشد، مفید است. به طور کلی در رژیم افراد مصروع باید از مقدار قندها و گلوسیدها کاست و در عوض به مقدار چربی و مواد غذایی آنها افزود.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.