فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

افزودن کمپوست یکی از بهترین راهها برای تقویت توانایی رشد باغ بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر است. ماده غنی از کربن یا ماده آلی شامل مواردی مانند پوست درخت ، برگ ، شاخه و کاغذ است. میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها که از قبل در مواد پوسیده وجود دارند ، با هم کار می کنند تا توده ها از بین بروند و تجزیه شوند.
چگونه کمپوست برگ گردو درست کنیم؟
چگونه کمپوست برگ گردو درست کنیم؟

درختان گردو برای میوه هایشان، سایه متوسط ​​ و شاخ و برگشان به عنوان گیاهانی مفید شناخته می شوند. نکته منفی رشد درخت گردو این است که بسیاری از گیاهان همراه به دلیل سم ژوگلان تولید شده توسط درخت گردو در نزدیکی این درخت عملکرد خوبی ندارند. در اصطلاح علمی به این اثر سمیت درخت گردو بر روی گیاهان اطراف، آللوپاتی گفته می شود. در گذشته بحث هایی در مورد اینکه آیا می توانید برگ گردو را کمپوست کنید یا نه وجود داشته است، اما ثابت شده است که می توانید برگ ها را با سایر مواد مخلوط کرده و به عنوان یک دسته مخلوط از کمپوست آماده کنید.



برای این کار باید ابتدا برگ های گردو را درون توده کمپوست قرار دهید. سپس با یک لایه برگ گردو، یک لایه چمن اصلاح شده و سپس یک لایه سوم از مواد آلی مانند پوسته تخم مرغ یا مواد زاید میوه و سبزیجات روی آن را بپوشانید. عمق توده کمپوست باید حداقل حدود 15 سانتیمتر باشد. برای افزایش عمق یا قطر توده کمپوست می توانید میزان مواد هر لایه را اضافه کنید.

توده کمپوست را هر هفته خوب هم زده و زیر و رو کنید تا گردش هوا و رطوبت کافی فراهم شود. با استفاده از بیل، مواد را از پایین به بالا جابجا کنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

توده کمپوست را بایستی  همیشه کمی مرطوب نگه دارید. برای فهمیدن اینکه آیا رطوبت کافی در توده وجود دارد، یک مشت از آن را برداشته و فشار دهید. اگر هیچ رطوبت به بیرون نفوذ نکند، یعنی اینکه به مقدار بیشتری آب نیاز دارد. بنابراین آب پاشی کرده و دوباره با بیل مواد را زیر و رو کنید.

اگر توده کمپوست بوی بد می دهد، برش های علف یا چمن بیشتری به آن اضافه کنید.



بگذارید برگ گردو در کمپوست (در حالی که هفتگی با بیل چرخانده اید) حداقل به مدت یک ماه تجزیه شود. چهار تا شش هفته طول می کشد تا سم ژوگلان در برگ های گردو تجزیه شود. وقتی کمپوست آماده استفاده شد، باید احساس خرد شدن و بوی خاک داشته باشد و بسیار ترد باشد.



افزودن کمپوست یکی از بهترین راهها برای تقویت توانایی رشد باغ بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر است. ماده غنی از کربن یا ماده آلی شامل مواردی مانند پوست درخت ، برگ ، شاخه و کاغذ است. میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها که از قبل در مواد پوسیده وجود دارند ، با هم کار می کنند تا توده ها از بین بروند و تجزیه شوند. یک توده کمپوست متعادل، بسته به اندازه پشته، در طی چند هفته تا چند ماه ، کمپوست قابل استفاده تولید می کند. کاه ، کاغذ خرد شده و تکه های مقوا نیز می توانند مواد افزودنی عالی برای توده های کمپوست یا سطل کمپوست شما باشند. به این مواد، مواد قهوه ای گفته می شود. در حالی که شاخه های مرده و جدا شده از درخت به عنوان ماده قهوه ای به حساب می آیند، شاخه های تازه بریده شده باغ مانند تکه های درختچه های هرس شده یا چمن های تازه چیده شده به عنوان ماده سبز محسوب می شوند.

توده کمپوست اگر به خوبی گرم شود می تواند بذور علف های هرز را نیز از بین ببرد.

نان ، ماکارونی ، لبنیات و فرآورده های گوشتی ، استخوان ، مواد زائد حیوانی و چربی یا روغن آشپزخانه نباید به سطل کمپوست اضافه شود. همچنین از قرار دادن هرگونه ماده شیمیایی با مواد شیمیایی بالقوه مضر در داخل کمپوست خودداری کنید، زیرا ممکن است میکروب هایی که به تجزیه مواد کمک می کنند را از بین ببرد یا مواد شیمیایی مضر را به کمپوست و مناطقی که کمپوست پخش می شود، وارد کند.



کار خود را با انتخاب یک منطقه سایه دار که به راحتی قابل دسترسی باشد شروع کنید تا به راحتی بتوانید به توده کمپوست خود، آب و مواد مورد نیاز را اضافه کنید. همیشه ماده سبز کمپوست را با حدود 10 سانتیمتر یا بیشتر از ماده قهوه ای بپوشانید تا به شما کمک کند حشرات و حیوانات موذی را دور نگه دارید.

در صورت احساس خشکی زیاد ، یا هر زمان که ماده قهوه ای خشک به آن اضافه کردید ، روی آن را آب پاشی کنید. ریختن قیر یا قرار دادن درپوش در بالای توده کمپوست نیاز نیست اما به حفظ رطوبت کمک می کند. اگر احساس می کنید توده کمپوست یا سطل آشپزخانه خانگی بیش از حد نامرتب است یا کنار آمدن با آن مشکل است ، یک سطل کمپوست از قبل ساخته شده مانند بشکه را جهت تهیه کمپوست در نظر بگیرید. انتظار می رود که چندین ماه طول بکشد تا کمپوست در یک توده به طول حدود یک متر آماده شود. کمپوست برای باغ ها مانند طلا محسوب می شود و کاربردهای زیادی برای بهبود خاک و محصول شما می تواند داشته باشد.

شما می تواند از کمپوست تازه به ارتفاع حدود 15 سانتیمتر، به عنوان مالچ در اطراف باغ خود نیز استفاده کنید.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.