فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

محیط مناسب برای رشد چمن همچنین محیطی عالی برای رشد انواع علف های هرز است که با استفاده از محصولات مختلف می توان با آن ها مقابله کرد.
کنترل علف های هرز و آفت و بیماری در محوطه چمن کاری شده
کنترل علف های هرز و آفت و بیماری در محوطه چمن کاری شده

محیط مناسب برای رشد چمن همچنین  محیط عالی برای رشد انواع علف های هرز است. با استفاده از محصولات مختلفی که به منظور جلوگیری از رشد و گسترش علف های هرز تولید شده است می توان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد. از آن جا که بیشتر علف های هرز فصل بهار رشد می کنند، استفاده از این محصولات یا استفاده از روش و استراتژی دیگر معمولاً پیش از فصل بهار انجام می شود.

برخی محصولات با ایجاد لایه ای نازک بر روی سطح خاک باعث جلوگیری از رشد و جوانه زنی علف های هرز می شوند. محصولات رایج برای این کار یا به صورت طبیعی و از گلوتن ذرت به دست می آیند یا آن که صنعتی هستند.

اگر به هر دلیل موفق به جلوگیری از رشد علف های هرز نشدید و علف هرز در میان چمن ها جوانه زد، دو گزینه همچنان برای مقابله با آن ها باقی خواهد بود. اول آن که جوانه های علف های هرز را تک به تک با دست بیرون کشیده یا آن که از علف کش های مختلف که به صورت انتخابی کار  می کنند استفاده کنید. مشاهده اثر این گونه محصولات کمی به زمان احتیاج دارد. مزیت این روش آن است که می توان علف های هرز را در سطح گسترده و به صورت انتخابی از بین برد.

بهترین روش برای مقابله با علف های هرز و آفت ها آن است که چمن ها را به صورت متراکم کاشته و تا حد امکان آن ها را سالم و شاداب نگه دارید. با این حال پیش می آید محوطه چمن کاری شده به آفت ها، بیماری ها و مشکلات دیگر دچار می شود. برای این موارد می توان از محصولات اختصاصی که تولید شده است استفاده کرد. همچنین همیشه لازم است محوطه چمن کاری شده را از شر حیوانات بزرگ تر، به خصوص زمان بذرپاشی، حفظ کرد. پرنده ها و خزنده های زیر زمینی از جمله حیواناتی هستند که می توانند به محوطه آسیب بزنند.

برای سالم نگه داشتن چمن ها و همچنین کاهش انرژی و زمان مورد نیاز برای پرورش و نگهداری از آن ها، لازم است برنامه ای برای آماده سازی چمن کاشته شده برای زمستان داشته باشید. آماده سازی برای زمستان شامل استفاده از کود های مخصوص آماده سازی زمستان هم می شود که چمن ها را تشویق به تعمیق ریشه می کند تا در فصل زمستان بتوانند مواد مورد نیاز خود را از اعماق پایین تر پیدا کرده و همچنین بتوانند در مقابل سرمای زمستان که عمدتاً سطح زمین را تحت تأثیر قرار می دهد، دوام آورد.

همچنین چمن برای طی کردن زمستان نیاز به آمونیوم نیترات دارد. البته استفاده از اوره می تواند مواد مورد نیاز گیاهان را فراهم کند هر چند تبدیل تجزیه اوره نیازمند فعالیت باکتری هاست. از آن جا در فصل زمستان و سرمای هوا، فعالیت باکتری ها به شدت کاهش می یابد، استفاده از آمونیوم نیترات ارجحیت دارد.

یکی از کارهای دیگری که برای آماده سازی برای زمستان باید انجام داد، بررسی لوله های آبیاری است. در صورتی که برای آبیاری از آبیاری قطره ای استفاده می کنید یا لوله هایی را برای آبیاری در فضای غیر سرپوشیده کار گذاشته اید، بهتر است پیش از فرا رسیدن سرما آب داخل آن ها راتخلیه کنید تا در زمستان یخ نزند. یکی از راه ها برای این کار استفاده از کمپرسور باد برای خارج کردن تمام آب داخل لوله است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.