فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷         
  

روش های مختلفی برای ضدعفونی میوه ها سبزیجات وجود دارد که برخی از این روش ها طبیعی بوده و آسیب کمتری به مواد غذایی یا مصرف کننده وارد می کنند یا اینکه اصلا مضر نیستند. یکی از این ترکیبات آبلیمو است.
چگونه میوه ها و سبزیجات را با آبلیمو ضدعفونی کنیم؟
چگونه میوه ها و سبزیجات را با آبلیمو ضدعفونی کنیم؟
روش های مختلفی برای ضدعفونی میوه ها و سبزیجات وجود دارد که برخی از این روش ها طبیعی بوده و آسیب کمتری به مواد غذایی یا مصرف کننده وارد می کنند یا اینکه اصلا مضر نیستند. یکی از این ترکیبات آبلیمو است.

 

در این مقاله با نحوه ضدعفونی میوه ها و سبزیجات به وسیله آب لیمو آشنا خواهید شد. مراحل کار بدین صورت است:

1- برای ضدعفونی ابتدا میوه ها و سبزیجات خود را زیر یک شیر آب بشویید. روی میوه ها را با دست مالش دهید تا هرگونه آلودگی از سطح آن کنده شود.

2- محلول 1 قسمت سرکه، 1 قسمت آبلیمو و 3 قسمت آب را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

3- میوه ها و سبزیجات را در محلول غوطه ور کنید. به آنها اجازه دهید 2 دقیقه در محلول مورد نظر غوطه ور بمانند.

4- میوه ها و سبزیجات را از محلول خارج کنید. آنها را با برس سبزیجات به آرامی مالش دهید.

5- میوه ها و سبزیجات را زیر شیر آب بشویید.

6- محصول را با یک حوله تمیز و بدون پرز یا یک حوله کاغذی خشک کنید.




نکته:

نکته 1: قبل از شستن، برگ های خارجی میوه ها و سبزیجات برگ دار را جدا کنید. زیر آب سرد و خنک بشویید تا مواد زائد خارجی، آلودگی و باکتری ها پاک شود.

نکته 2: میوه ها و سبزیجات سفت، مانند کدو و سیب زمینی را با یک برس بسیار نرم، برس کنید تا میکروارگانیسم ها و آلودگی ها از بین برود.

نکته 3: از دستان خود برای مالش ملایم میوه ها و سبزیجات نرمتر مانند گوجه فرنگی و آلو استفاده کنید تا در هنگام تمیز کردن به پوست خارجی آسیب نرسد.

نکته 4: میوه ها و سبزیجات خوشه ای مانند انگور و زغال اخته را با قرار دادن در آبکش و پاشیدن آرام آب بر روی آنها با سرشیر آبکشی سینک ظرفشویی بشویید.

نکته 5: میوه ها و سبزیجات را پس از تمیز کردن کاملاً خشک کنید، زیرا هرگونه رطوبت باقی مانده می تواند باعث رشد باکتری ها شود. برای پاک کردن آب اضافی از یک حوله کاغذی یا پارچه تمیز و نخی استفاده کنید.

هشدار:

برای تمیز کردن سبزیجات و میوه ها هرگز از صابون، سفید کننده و شوینده های مختلف استفاده نکنید. آنها می توانند طعم مواد خوراکی را تغییر داده یا حتی هنگام مصرف سبب ایجاد بیماری در انسان گردند.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.