فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

سبک روستیک یکی از دکوراسیون های داخلی پر گل و گیاه محسوب می شود. این سبک با الهام از زندگی و بافت روستایی، همان طراوت و سرزندگی روستا را به منزل شما می آورد.
چهار گیاه آپارتمانی مناسب برای دکوراسیون روستیک
چهار گیاه آپارتمانی مناسب برای دکوراسیون روستیک

سبک   روستیک   یکی از دکوراسیون های داخلی پر گل و گیاه محسوب می شود. این سبک با الهام از زندگی و بافت روستایی، همان طراوت و سرزندگی روستا را به منزل شما می آورد. استفاده از وسایل منزل بدون پرداخت های سنگین و با بافت ارگانیک و طبیعی و استفاده از رنگ های گرم و خاکی با مبل های راحتی و ساده و همچنین استفاده از لوازم چوبی با طرح خام چوب، از المان های این سبک دلنشین است. گیاهان این سبک بسیار متنوع   اند   و با توجه به سلیقه افراد انواع مختلفی از گیاهان را می توان انتخاب کرد. در این بخش، چند گیاه عمده و پرکاربرد برای سبک دکوراسیون روستیک معرفی می شوند.

ساکولنت ها:

ساکولنت ها گیاهانی زیبا با جثه ای کوچک یا متوسط هستند که تنوع زیادی در شکل، اندازه و رنگ دارند. این گیاهان با برگ های گوشتی و ضخیم، آب را در ساقه و برگ هایشان ذخیره می کنند و نیاز به آب کم و نور زیاد دارند. ساکولنت ها در هر نوع خاکی می توانند زندگی کنند اما بستر آنها باید دارای زهکشی مناسبی باشد.



فیکوس آفریقایی:

فیکوس آفریقایی دارای برگ های سبز و درخشنده است که مقاومت بالا، آن را به یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده که با هر شرایط محیطی سازگار می شود. این گیاه از غرقاب شدن آسیب می بیند و ریشه هایش می پوسد و کم آبی هم می تواند باعث قهوه ای شدن برگ های آن شود. پس به میزان آب آن توجه ویژه ای داشته باشید.



سرخس:

سرخس گیاهی همیشه سبز است که به دو صورت گلدانی و آویز مورد استفاده قرار می گیرد. نگهداری سرخس چندان ساده نیست  چرا که این گیاه به رطوبت زیادی نیاز دارد. این گیاه علاوه بر اینکه یک تصفیه کننده طبیعی هوا است، خواص دارویی نیز دارد. نیاز آبی این گیاه نسبتاً بالا است و آبیاری آن باید منظم صورت گیرد. سرخس به نور متوسط غیر مستقیم نیازمند است.



شامادورا:

شامادورا گونه ای از نخل های کوچک با برگ های ظریف و زیبا است. نخل شامادورا می تواند به راحتی در نور کم و حتی نور مصنوعی باطراوت بماند. میزان رشد این گیاه کم است برای همین نباید نگران تعویض مداوم گلدان باشید. گیاه نخل شامادورا به یک خاک غنی و با زهکشی خوب نیاز دارد.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.