فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

بستر مرتفع رسیدگی به گیاهان را ساده تر کرده و همچنین جلوه بهتری به محیط می دهد
مزایای باغبانی به سبک بستر مرتفع
مزایای باغبانی به سبک بستر مرتفع

استفاده از بستر های مرتفع برای کاشت و پرورش گیاهان مختلف در معماری سبک مدرن بسیار رایج شده است. بستر مرتفع رسیدگی به گیاهان را ساده تر کرده و همچنین جلوه بهتری به محیط می دهد. به علاوه بستر مرتفع را می توان تقریباً در هر جای دلخواه با توجه به عمق و مساحت مورد نیاز ایجاد کرد، بدون آن که نیازی به تخریب سطح یا تغییرات زیاد لازم باشد. با این روش هم می توان بوته های میوه و سبزیجات کاشت و هم گونه های بی شمار گل های رنگارنگ برای زیبا سازی محیط.

باغبانی و مراقبت از گیاهان در بستر مرتفع بسیار ساده است و به ما امکان می دهد باغچه هایی با هر اندازه را در محیط کار، بوستان ها و حتی در پیاده رو ها داشته باشیم. باغبانی در بستر مرتفع در واقع یک روش باغبانی دوگانه است. از یک طرف شباهت های زیادی به نگهداری از گل و گیاهان در گلدان دارد و از طرف دیگر می توان در آن اشتراکاتی هم با سبک باغبانی بستر برجسته مشاهده کرد. در روش باغبانی بستر مرتفع فضای کشت و پرورش درست همانند یک گلدان مستقل بوده و همانند کشت و کار در بستر برجسته یا باغچه معمولی، فضای کافی و به اندازه مورد نیاز در اختیار قرار می گیرد.

از مهم ترین مزیت های بستر مرتفع می توان به سادگی بیشتر رسیدگی به گل و گیاهان اشاره کرد. مشخص است که کاشت، آبیاری، هرس کردن و نگهداری های لازم دیگر بدون نیاز به زانو زدن ، نشستن یا دراز کشیدن (!) بر روی زمین بسیار ساده تر خواهد بود. همچنین از آن جا که خاک بستر برجسته کاملاً به صورت دستی و انتخابی پر می شود می توان گفت که احتمال رشد علف های هرز در آن بسیار کمتر است. به همین ترتیب احتمال ابتلای گیاهان به انواع آفت ها هم کمتر می شود و جای زیادی هم برای مانور بیماری های مختلف از جمله قارچ ها باقی نمی ماند.

بستر مرتفع همچنین به سیستم آبیاری خاصی نیاز ندارد و زه کشی و نفوذ پذیری آن کاملاً تحت کنترل خواهد بود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.