فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

نگهداری گیاهان فواید زیادی دارد، ولی بحث اینجاست که این تأثیرات چقدر هستند و اینکه آیا گیاهان تأثیر چشمگیری روی سلامت و کیفیت محیط زندگی شما دارند یا خیر؟
هر فضای خانه به چه گیاهی نیاز دارد؟
هر فضای خانه به چه گیاهی نیاز دارد؟

نگهداری گیاهان   فواید زیادی   دارد، ولی بحث اینجاست که این تأثیرات چقدر هستند و اینکه آیا گیاهان تأثیر چشمگیری روی سلامت و کیفیت محیط زندگی شما دارند یا خیر؟

اتاق خواب؛ گیاه گندمی:

این گیاه از جمله گیاهان اکسیژن ساز است که حدود 90 درصد از آلوده کننده های سرطان زای فرمالدهید را از بین می برد. همچنین ذرات عطر و بخار را جذب کرده تا مقدار اکسیژن پایدار باشد و خواب راحتی برای اهالی خانه به وجود بیاید. بنابراین گیاه گندمی، انتخاب مناسبی برای اتاق خواب می باشد که علاوه بر زیبایی و سهولت پرورش، فواید زیاد دیگری نیز دارد.


پذیرایی و نشیمن؛ گیاه پتوس:

با این که پذیرایی و نشیمن معمولاً شلوغ ترین و پر وسیله ترین بخش خانه هاست، اما هنوز هم یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید با قرار دادن یک گلدان زیبا بر روی زمین یا روی طبقات مخصوص، آن را شاداب تر کنید. یکی از گیاهان مناسب برای این مکان، گیاه پتوس است. پتوس هم جذاب است و هم نگهداری آسانی دارد. البته به رشد سریع نیز معروف شده و می تواند به عنوان یک گیاه رونده برای دیوار نشیمن و یا بصورت استفاده در بطری های آب و روی شلف ها یا طاقچه ها مناسب باشد.



غذاخوری؛ گیاه سانسوریا:

این گیاه نیز از جمله گیاهان بسیار مقاوم و زیبا است. نگهداری آسانی دارد و به افراد تازه کار در امر باغبانی، توصیه می شود. بر اساس اصول زیبا شناختی و معماری داخلی، ترکیب این نوع رنگ سبز با میز و صندلی ناهارخوری می تواند فضای شما را خاص تر نشان دهد.



آشپزخانه؛ گیاه آلومینیومی یا پیله آ:

این گیاه نگهداری آسانی داشته و به آسانی نیز تکثیر می شود. علاوه بر این به دلیل اندازه کوچک و برگ هایی با ظاهر زیبا و خاص هم به صورت رومیزی و هم به صورت آویز برای اُپن آشپزخانه قابل استفاده است.



حمام و سرویس بهداشتی؛ گیاه برگ عبایی:

در مورد گیاهان مناسب برای حمام به صورت کامل در این سایت با لینکی که اینجا قرار می گیرد، توضیح داده شد. یکی از گیاهان مناسب برای نگهداری در حمام، گیاه برگ عبایی است. این گیاه عمر زیادی دارد و می تواند سه تا چهار سال بدون تغذیه و تعویض گلدان زنده بماند. به طور کلی گیاهانی را باید برای حمام انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، تحمل شرایط نور کم و رطوبت بالای حمام را داشته باشند.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.