فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

پرورش و نگهداری گیاهان در آب، چه گیاهان آپارتمانی و چه گیاهان فضای باز، یک فعالیت عالی برای یک باغبان تازه کار و یا آموزش نگهداری از گیاهان به کودکان است. همچنین این روش برای فضاهای کوچک و کسانی که از کثیفی های خاک رنج می‌برند و یا آبیاری صحیح گیاهان را نمی دانند، بسیار کاربردی است. قرار دادن گیاهان در آب به مراقبت کمی نیاز دارد و علاوه بر زیبایی و سهولت در نگهداری، گیاه را در برابر بیماری و آفات مقاوم می کند.
گیاهان آپارتمانی که در آب رشد می کنند
گیاهان آپارتمانی که در آب رشد می کنند

پرورش و نگهداری گیاهان در آب، چه گیاهان آپارتمانی و چه گیاهان فضای باز، یک   فعالیت عالی برای یک باغبان تازه کار   و یا آموزش نگهداری از گیاهان به کودکان است. همچنین این روش برای فضاهای کوچک و کسانی که از کثیفی های خاک رنج می‌برند و یا آبیاری صحیح گیاهان را نمی دانند، بسیار کاربردی است. قرار دادن گیاهان در آب به مراقبت کمی نیاز دارد و علاوه بر زیبایی و سهولت در نگهداری، گیاه را در برابر بیماری و آفات مقاوم می کند. در این مقاله به معرفی برخی گیاهان زینتی که قابلیت پرورش در آب را دارند می پردازیم. علاوه بر آن اطلاعاتی نیز در مورد کشت خاکی آنها ارائه می دهیم.

برگ بیدی:

برگ بیدی به نور غیرمستقیم و متوسط و همینطور به رطوبت کافی نیاز دارد و به همین دلیل باید خاک آن را مرطوب نگه داشت. آبیاری برگ بیدی دو تا 3 بار در هفته در تابستان و یک بار در هفته در زمستان انجام می شود.


برگ انجیری:

برگ انجیری نیز از جمله گیاهانی است که توانایی رشد در محیط های بدون خاک را دارد. این گیاه به نور متوسط و غیرمستقیم نیاز دارد و بهتر است در نزدیکی پنجره قرار داده شود. هر چه نور کمتر باشد، بریدگی های برگ کمتر می شود و از زیبایی آن کاشته خواهد شد. در صورت کشت در گلدان و بستر خاک، آبیاری هفته ای یکبار در تابستان و هفته ای دو بار در زمستان پیشنهاد می شود.



حسن یوسف:

یکی دیگر از گیاهان مناسب برای کشت در آب، حسن یوسف است. بهترین نور برای رشد این گیاه، نور فیلتر شده پنجره جنوبی است ولی پنجره شمالی نیز مناسب خواهد بود. غالباً برگ ها در نور کم و سایه پررنگ تر می شوند و در نور خورشید، برگ ها روشن تر خواهند شد. این گیاه در کشت خاکی به آب زیادی در فصل رشد که بهار و تابستان است، نیاز دارد و تقریباً در بهار و تابستان باید همواره خاک گلدان مرطوب باشد.



پیله آ:

پیله آ گیاهی علفی است که به شکل یک بوته کوچک رشد می کند و ساقه های آن 10 تا 40 سانتی متر طول دارند. در تابستان حدود دو تا سه بار در هفته به آبیاری نیاز دارد و در محیطی بهتر رشد می کند که دارای نور جانبی باشد زیرا نمی تواند نور مستقیم و شدید خورشید را تحمل کند.



پتوس:

پتوس از جمله محبوب ترین گیاهانی است که که به خوبی در آب و فضاهایی با نور کم رشد می کند. این گیاه برای رشد در آب نیز به مراقب خاصی نیاز ندارد. همچنین با توجه به قدرت تصفیه کنندگی بالا، بسیار مناسب و پرکاربرد است.



بگونیا رکس:

بگونیا رکس یکی از گیاهان زیبا با برگ های قرمز برای پرورش در محیط خانه است. این گیاه نیز مانند سایر گیاهان معرفی شده در این مقاله قابلیت رشد در آب را دارد. یکی از مناسب ترین مکان ها برای پرورش این گیاه، نزدیک یک پنجره شرقی / غربی در خانه است. بگونیا در چنین مکانی به خوبی و بدون آسیب، نور کافی خورشید را دریافت می کند. نیاز گیاه به آبیاری، هفتگی است بخصوص در طول فصول رشد. با این وجود در صورت کشت در گلدان و بستر خاک، آبیاری بایدی به میزانی انجام شود که مقدار آب اضافی از طریق حفره های زهکشی زیر گلدان خارج گردد.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.