فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

اگر می خواهید برای اولین گیاهان آپارتمانی در خانه پرورش دهید بهتر است از گیاهانی استفاده کنید که شرایط نگهداری آسان تری دارند. در این مقاله به معرفی برخی از این گیاهان می پردازیم.
گیاهان آپارتمانی برای افراد مبتدی
گیاهان آپارتمانی برای افراد مبتدی


اگر می خواهید برای اولین گیاهان آپارتمانی در خانه پرورش دهید بهتر است از گیاهانی استفاده کنید که شرایط نگهداری آسان تری دارند. در این مقاله به معرفی برخی از این گیاهان می پردازیم.

سانسوریا:

این گیاه که به برگ شمشیری نیز معروف است، یکی از گیاهانی است که به شرایط نامساعد مقاوم است. سانسوریا شرایط مختلف نور و آب کم را تحمل می کند. آبیاری آن در زمستان هر دو هفته یک بار و در تابستان یک بار در هفته مناسب است.


فیکوس بنجامین:

فیکوس بنجامین یکی از سازگارترین گیاهان با مکان های سرپوشیده است. این گیاه نسبت به کم آبی و هوای سرد حساس است. به نور غیرمستقیم و کافی نیاز دارد. بهتر است خاک بستر رشد این گیاه همیشه خیس باشد ولی در آبیاری زیاده روی نکنید زیرا این کار سبب زرد شدن برگ های آن خواهد شد.



دیفن باخیا:

نکته قابل توجه در مورد این گیاه، داشتن شیره سمی است. بنابراین در خانه ای که فرزند کوچک دارند بهتر است استفاده نشود. آبیاری آن در زمستان یک بار در هفته و در تابستان هفته ای دو بار باید صورت گیرد. نور متوسط تا زیاد برایش مناسب است. این گیاه رطوبت و گرما را دوست دارد.



کراسولا خرفه ای:

کراسولا خرفه ای یکی از مناسب ترین گیاهان برای افراد مبتدی است. این گیاه به آبیاری کم و نور متوسط و غیر مستقیم احتیاج دارد.



پتوس:

پتوس یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان است. این گیاه به نور مستقیم نیاز ندارد. به طوبت کم محیط مقاوم است. بهتر است در تابستان هر 4 تا 5 روز و در زمستان هر 7 تا 8 روز آبیاری شود. بهترین زمان آبیاری هنگامی است که خاک گلدان در فاصله دو آبیاری خشک شده باشد.



آگلونما:

آگلونما یکی از گیاهان مناسب برای شرایط سخت است. نور مورد نیاز آن باید نور غیرمستقیم باشد. این گیاه دمای خیلی پایین را تحمل نمی کند. برای آبیاری بهتر است اسپری برگی در تابستان و هفته ای دو بار صورت گیرد. بهترین خاک برای کشت آگلونما نیز خاک برگ می باشد.



برگ عبایی:

برگ عبایی یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که برگ های بلند و کشیده و به رنگ سبز تیره دارد. این گیاه به نور غیرمستقیم ولی کافی نیاز دارد. بهتر است بین دو آبیاری خاک گلدان خشک شود. برای رشد بهتر، هر 3 تا 4 سال باید گلدان آن تعویض شود. هفته ای یک بار با ابر تمیز و نمدار، برگ های آن را تمیز کنید.



فیلودندرون:

گیاه فیلودندرون گونه های متنوعی دارد. از  جمله: فیلودندرون برگ انجیری، فیلودندرون اسکاندیس، گوش گرگی، برگ قرمز و غیره. به طور کلی این گیاهان به نور متوسط و خوب نیاز دارند. گرما را دوست دارند و به سرمای زیاد حساس هستند. بهتر است سطح خاک بین دو آبیاری خشک شود. دقیت داشته باشید که غبار پاشی یا اسپری برای این گیاه پیشنهاد نمی شود.





پپرومیا قاشقی:

گیاه پپرومیا قاشقی گیاهی همیشه سبز و از خانواده فلفل ها است. این گیاه سرمای زیاد را تحمل نمی کند و نهایتاً تا دمای 10 درجه سانتیگراد می تواند دوام بیاورد. نور متوسط و غیرمستقیم را می پسندد. بهتر است آبیاری در زمستان هر دو هفته یک بار و آبیاری در تابستان هر هفته یک بار صورت گیرد. ترکیب مساوی از پیت، ماسه و خاک باغچه برای کشت این گیاه مناسب است.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.