فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

بنسای یک واژه ژاپنی است به معنای درخت در گلدان. در واقع تکنیک و هنری است که برای کوچک نگه داشتن درختان موجود در طبیعت انجام می شود.
انواع بونسای و نکات نگهداری
انواع بونسای و نکات نگهداری

بونسای یک واژه ژاپنی است به معنای درخت در گلدان. در واقع تکنیک و هنری است که برای کوچک نگه داشتن درختان موجود در طبیعت انجام می شود.

بونسای ها در دو دسته قرار می گیرند: 1- داخل آپارتمانی و 2- خارج آپارتمانی.

بونسای خارج آپارتمانی به دو دسته تقسیم می شود: 1- همیشه سبزها و 2- خران کننده ها. هر کدام از این بونسای ها اگر به خوبی نگهداری شوند تا 300 سال عمر می کنند.

همیشه سبزها:

همانطور که از اسمشان مشخص است، همشه سبز می مانند. جونیپروس از جمله پرطرفدارترین آنها است.

خزان کننده ها:

نارون، آزاد، بلوط، افرا و انار در این دسته قرار می گیرند. این بونسای ها در پاییز تغییر رنگ داده و ریزش برگ زیادی دارند و این به معنای بیمار بودنشان نیست. در فصل بهار مجدداً رشد کرده و میوه می دهند.

بونسای نارون:

مراقبت از نارون ساده است به همین دلیل به یکی از محبوب ترین درختان مینیاتوری تبدیل شده است. این گیاه در دسته خزان کننده ها قرار گرفته و به خوبی در آفتاب کامل و همچنین در سایه جزیی رشد می کند. برای آبیاری نیز فقط مرطوب نگه داشتن خاک کافی است.


بونسای انار:

زیستگاه درختچه انار جنوب غربی آسیا، ایران و مناطق مدیترانه ای بوده و به دلیل فرم پیچ خورده تنه آن و همچنین کوتاه بودنش، در صنعت تولید بونسای جایگاه ویژه ای دارد. این گیاه نور کامل آفتاب را دوست دارد و نباید آبیاری آن بیش از حد انجام شود ولی بهتر است رطوبت خاک را به طور متعادل حفظ کرده و آبیاری را منظم انجام دهید.  



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.