فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

علف صورتی بیشتر به عنوان گیاه زینتی پرورش داده می شود و اواخر تابستان و پاییز گل هایی به رنگ صورتی و بنفش می دهد.
پرورش علف یاغی صورتی
پرورش علف یاغی صورتی
علف یاغی صورتی که گیاهی بومی نواحی جنوبی کشور آمریکاست که بیشتر به عنوان یک گیاه تزیینی پرورش داده می شود. علف یاغی صورتی 1 تا 1.5 متر قد می کشد و رنگ صورتی آن مربوط به گل های صورتی و بنفشی است که معمولاً اواخر تابستان و اواخر پاییز پدیدار می شود و ارتفاع کلی این گیاه را به 3 متر می رساند. علف یاغی برای ایجاد پوشش مناطق بزرگ، ایجاد حاشیه و همچنین برای تثبیت شیب های تند در مناطق مختلف کاشته می شود.

پیش از هر کار باید 5 تا 10 سانتی متر خاک مناسب با مواد ارگانیک مانند کمپوست را در محلی که قرار است گیاه کاشته شود بریزید. همچنین باید توجه شود که محل انتخابی دارای خاکی با نفوذ پذیری بالا باشد و در طول روز آفتاب کافی دریافت کند. همچنین برای کمک به رشد بهتر گیاه بهتر است از کود گرانولی NPK به نسبت 10-10-10 استفاده شود. مقدار 1 به 2 از این کد برای هر 10 متر مربع کافی است. فقط باید توجه شود که کود به طور یکنواخت در این ناحیه پخش شده و گرانول ها در داخل خاک قرار داده شوند.

برای کاشت هر علف یاغی، یک گودال با قطر 2 الی 3 برابر توپ ریشه گیاه کافی است. عمق این گودال نباید بیشتر از ارتفاع توپ ریشه باشد. به علاوه فاصله هر گیاه با گیاه دیگر باید 60 تا 90 سانتی متر باشد.

گیاه باید به شکلی کاشته شود که بخش تاج آن کمی بالاتر از خاک اطراف قرار گیرد. تاج گیاه دقیقاً همان جایی است که ساقه به سیستم ریشه متصل می شود. پس از قرار دادن گیاه در گودال، آن را با آب پر کرده تا حدی که حتماً تمام ریشه کاملاً در آب قرار گیرد. پس از آن می توان گودال را با خاک پر کرد.

علف یاغی صورتی در ماه های اول آب زیادی نیاز دارد. به همین دلیل توصیه می شود در طی سه ماه اول پس از کاشت مرتباً آن را آبیاری کرده و خاک را مرطوب نگه داشت. البته خاک نباید شکل گل به خود بگیرد و همچنین پس از گذشت سه ماه ابتدایی گیاه نیازمند آبیاری دائم نیست. پس از گذر از دوره اولیه می توان فقط فصل های گرم تر سال و زمانی که هوا خشک و کم رطوبت است آن را آبیاری کرد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.