فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

اطلسی معمولاً به عنوان گلی یک ساله و تابستانی پرورش داده می شود. برخی رقم های اطلسی گل هایی درشت تر تولید می کنند ولی تعداد گل های آن ها کم است که با رعایت برخی نکات در کاشت و نگهداری، تا حدی جبران می شود.
افزایش گل دهی اطلسی
افزایش گل دهی اطلسی
اطلسی معمولاً به عنوان گلی یک ساله و تابستانی پرورش داده می شود. این گیاه که با طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است. رقم Grandiflora معمولاً گل هایی درشت تولید می کند ولی از نظر تعداد معمولاً گل های آن کمتر از رقم های دیگری مثل multiflora است که گل هایی کوچک تر دارد. معمولاً رقم هایی که گل های بزرگ تر تولید می کنند محبوبیت بیشتری دارند چرا که با نگهداری درست و مراقبت کافی می توان تا حد زیادی مسئله تولید کمتر گل ها را هم حل کرد.

برای این کار باید ابتدا یک لایه 5 سانتی متری از کمپیوست را بر روی خاکی به عمق حداقل 20 سانتی متر باید ایجاد کنید. برای کاشت اطلسی محلی را انتخاب کنید که خاکی با نفوذ پذیری بالا داشته باشد و حداقل روزانه 6 ساعت نور مستقیم آفتاب به آن جا برسد. این شرایط برای به حداکثر رساندن گل دهی اطلسی ضروری است.  پس از انتخاب محل مناسب و آماده سازی اولیه، از کود 8-8-8 استفاده کنید. به ازای هر 5 متر مربع از نیم کیلوگرم از این کود استفاده کنید. این کود را با 15 سانتی متر سطحی خاک مخلوط کنید تا گیاه پس از کاشت بلافاصله به مواد مغذی دسترسی داشته باشند.

حال کافی است بذر گل های اطلسی را در محل مورد نظر و آماده شده بکارید. این کار را زمانی انجام دهید که خاک حتماً دمایی بالاتر از 15 درجه سانتی گرا داشته باشد و خطر سرمای شدید و یخ بندان در روزهای آینده وجود نداشته باشد. هر بذر را با فاصله 20 سانتی متری از بذر دیگر بکارید. این فاصله برای رقم milliflora کمتر و به اندازه 15 سانتی متر است.

پس از کاشت، بذر ها را هفته ای یک بار آبیاری کنید. آب باید به اندازه ای به خاک داده شود که 15 سانتی متر بالای خاک کاملاً مرطوب گردد. همچنین توجه شود که از آبیاری بیش از حد خود داری شود چرا که این کار باعث کاهش تعداد شکوفه ها میگردد. هنگام آبیاری نیز آب را باید در نزدیکی پایه گیاه ریخت تا گل ها و برگ ها خشک بمانند.

پس از جوانه زدن و رشد گل می توان آن را کوتاه کرد تا رشد گیاه تقویت شود. به غیر از گونه milliflora ، باقی گونه ها را می توان پس از رسیدن به ارتفاع 15 سانتی متری از قسمت بالا قطع کرد. این کار باید به شکلی انجام شود که برگ های بالای گیاه جدا شده تا گیاه جهت ایجاد شاخه و برگ های جدید تحریک شود. همچنین در فصل گل دهی، گل هایی که پژمرده و خشک می شوند را باید جدا کرد تا گیاه وارد مرحله تولید بذر نشده و تلاش کند گل های بیشتری تولید کند.

و در نهایت اینکه هر سه هفته یک بار خاک سطحی را با کودی متعادل ترکیب کنید. بهتر است این کار را از اوایل فصل تابستان یا از زمان شروع گل دهی آغاز کرد. مقدار کود مورد نیاز بر اساس دستورالعمل ذکر شده بر روی بسته بندی و اندازه باغچه تعیین می شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.