فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

درمان برگ بیدی مریض احوال، پژمرده همیشه به مرگ ختم نمی شود و با رعایت برخی نکات و انجام اقداماتی می توان آن را شانس زندگی مجدد به آن بخشید.تنها کاری که لازم است انجام شود، کمی هرس کردن و سپس تقویت آن است
چطور برگ بیدی مریض را نجات دهیم؟
چطور برگ بیدی مریض را نجات دهیم؟

برگ بیدی معمولاً در سبد یا گلدان های معلق پرورش داده می شود. شرایطی که در آن به راحتی می تواند شاخه و برگ های   خود به سمت زمین آویزان کرده و منظره ای آبشار مانند ایجاد کند. برگ بیدی از گیاهان محبوب برای نگهداری در محیط خانه است که مراقبت نسبتاً کمی نیاز دارد. هر چند این گیاه هم مانند تمام گیاهان دیگر همیشه سر حال و سالم از کار در نمی آید. گاهی برگ بیدی بسیار زودتر از آن چه تصور می شود رو به زوال می رود.

سرنوشت یک برگ بیدی مریض احوال، پژمرده همیشه به مرگ ختم نمی شود. در صورت مراقبت و رعایت برخی نکات، احتمال نجات برگ بیدی و شروع مجدد زندگی برای او وجود خواهد داشت که نیاز به خرید یک برگ بیدی جدید و پرورش آن از مرحله صفرم را از بین می برد.

درمان برگ بیدیدرمان برگ بیدی

هرس

·    برای درمان برگ بیدی به سلامت کامل پیش از هر چیز باید شاخ و برگ های آن را هرس کرد. ساقه باید از بخش بالایی با استفاده از یک چاقو یا قیچی تیز و تمیز قطع شود تا هم گیاه به رشد بیشتر تشویق شود و هم به طور موقت گیاه به تغذیه کمتری نیاز پیدا کرده و فرصت کافی برای تقویت ساختار خود را داشته باشد. بهتر است این کار در اواخر زمستان یا اوایل بهار و پیش از شروع رشد مجدد گیاه انجام شود.

تعویض گلدان

·    تعویض گلدان برگ بیدی قدم بعدی در تیمار کردن آن است. این کار برای انجام می شود که خاک جدید و غنی جدید (خاک گلدان که حاوی پیت باشد) در اختیار گیاه قرار گیرد. برای این کار ابتدا باید گیاه با دقت از گلدان در آورده شده و در گلدانی که از قبل آماده شده قرار داده شود. گیاه باید در همان عمقی کاشته شود که قبلاً بوده است. پس از کاشت، گیاه باید آبیاری شود. میزان آب به اندازه ای باید باشد که خاک به خوبی مرطوب شده و آب از سوراخ زیر گلدان جاری شود.

نور

·    در نهایت گلدان را به محلی که نور کافی دریافت کند منتقل کنید. البته بهتر است شرایط به شکلی باشد که گیاه بعد از ظهر از تابش آفتاب در امان باشد.

 برگ بیدی را می توان در محیط خارج از خانه هم پرورش داد که در این صورت هر دو ماه نیاز به کود دهی دارد. همچنین یکی دیگر از روش های تجدید رشد و تقویت برگ بیدی، قطع آن از ساقه است. برای این کار 10 تا 15 از بخشی از ساقه سالم را بریده و آن را در آب قرار دهید. آب باید مرتباً تعویض شود. برگ های 5 سانتی متر پایین ساقه نیز باید چیده شوند. پس از ریشه زدن در آب، می توان آن را در گلدان کاشت. ریشه زنی حدود 2 تا 3 هفته طول می کشد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.