فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گیاه آشوریا چند ساله و از گونه گیاهان آبدار است که مانند بسیاری از گیاهان دیگر این خانواده به کندی رشد می کند.پرورش کاکتوس آشوریا در خانه و در گلدان می توان انجام داد.آشوریا که با نام گیاه « مرغ و جوجه » نیز شناخته می شود، یکی از انواع کاکتوس هاست که به دلیل نوع رشد برگ هایش به این نام مشهور شده است.
نگهداری و پرورش کاکتوس آشوریا در خانه
نگهداری و پرورش کاکتوس آشوریا در خانه

گیاه آشوریا

آشوریا که با نام گیاه « مرغ و جوجه » نیز شناخته می شود، یکی از انواع کاکتوس هاست که به دلیل نوع رشد برگ هایش به این نام مشهور شده است. در واقع در این نام گذاری تنه اصلی به مرغ تشبیه شده که دارای چندین برگ کوچک است که این برگ ها هم به جوجه های مرغ تشبیه شده اند. آشوریا گیاهی چند ساله و از گونه گیاهان آبدار است که مانند بسیاری از گیاهان دیگر این خانواده به کندی رشد می کند. ارتفاع این گیاه معمولاً از 10 سانتی متر تجاوز نمی کند. آشوریا ریشه هایی  سطحی دارد. بنابراین بهتر است این گیاه را در گلدان یا ظروف نگه دارنده مسطح و کم عمق بکارید.

خاک مناسب کاشت گیاه آشوریا

پرورش کاکتوس آشوریا در خانهپرورش کاکتوس آشوریا در خانه

آشوریا به خاکی با نفوذ پذیری و تخلخل بالا نیاز دارد. بهترین خاک ترکیب خاک گلدان مخصوص کاکتوس ها و گیاهان آب دار است، با خاکی متخلخل است. آشوریا مانند تمام گیاهان آبدار دیگر به شدت به نور خورشید علاقه مند است و باید آن را در طول روز در مقابل نور مستقیم خورشید قرار داد. آشوریا روزانه حداقل باید 6 ساعت آفتاب بگیرد. آبیاری هم زمانی باید انجام شود که خاک کاملاً خشک شده باشد. نکته مهم در آبیاری آن است که حتماً آب بر روی خاک ریخته شود و نه گیاه. مرطوب شدن برگ ها و تنه گیاه می تواند شرایط مناسب برای پوسیدگی و گندیدگی آن را فراهم کند.

در فصولی که گیاه فعال بوده و رشد آن شدت بیشتری پیدا کرده است، می توانید خاک را کود دهی کنید. البته کود دهی نباید بیش از 4 بار در سال بیشتر انجام شود. برای این کار از کود های محلول در آب غیر اختصاصی با یک چهارم غلظت اصلی آن استفاده کنید. فراموش نکنید که دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته بندی را خوانده و طبق آن عمل کنید.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.