فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

نواحی اطراف پایه درخت معمولاً خشک و خالی از گل و گیاه است. اطراف درخت ها معمولاًخالی از گل و گیاه است ولی گل های نیمه سایه دوست یا سایه دوست می توانند این نواحی را به خوبی پوشش دهند.برای کاشت گل در اطراف درخت ، انتخاب گیاهان سایه دوستی است.
چطور اطراف درخت ها گل بکاریم؟
چطور اطراف درخت ها گل بکاریم؟
نواحی اطراف پایه درختان اصولا خشک و خالی از گل و گیاه است. کمتر پیش می آید زیر درختان منظره ای دلپذیر از گل های رنگارنگ و پیچک و گیاهان دیگر ببینیم. چرا که شرایط زیر درختان برای بیشتر گل ها مناسب نیست. این شرایط هم مربوط به تداخل ریشه ها و کمبود مواد غذایی و آب است و هم به دلیل کاهش در دریافت نور آفتاب مورد نیاز گیاهان جوان. ولی گل هایی که نیمه سایه دوست یا سایه دوست هستند می توانند این نقاط را به خوبی پوشش دهند. اگر استراتژی درستی به کار گرفته شود، محوطه زیر درختان هم می توانند مانند باقی باغچه و محوطه زیبا و پر از گل و گیاه باشند.

مراحل کاشت گل در اطراف درختمراحل کاشت گل در اطراف درخت

مراحل کاشت گل در اطراف درخت

مرحله اول

مرحله اول برای کاشت گل در اطراف درختان، انتخاب گیاهان سایه دوستی است که میزان آب مورد نیاز آن ها با میزان آب مورد نیاز درخت مشابه باشد. گل هایی که انتخاب می کنید نباید بالغ باشند. توپ ریشه گل های غیر بالغ کوچک بوده و در نتیجه گودال کوچکی برای کاشت نیاز دارند. هر چه گودال بزرگ تر و عمیق تر باشد طبیعتاً احتمال آسیب رسیدن به ریشه های درخت بیشتر خواهد شد. بهتر است گودالی که حفر می شود بیشتر از 5 تا 10 سانتی متر عمق نداشته باشد.

مرحله دوم

در مرحله بعد لازم است تمام شاخ و برگ هایی که پای درخت ریخته است، جمع آوری شده و زمین کاملاً تمیز شود.

مرحله سوم

خاک اطراف درخت را با لایه ای 2 سانتی متری از مواد آلی مثل کمپوست و ... بپوشانید. خاک را در نواحی بریزید که قصد گل های جدید را دارید. بهتر است گل ها در فاصله 60 سانتی متری از تنه درخت کاشته شوند. به علاوه توجه شود که نباید از هیچ گونه کود استفاده کرد، مگر آن که قصد داشته باشید به صورت هم زمان هم گل ها و هم درخت کود دهی شود.

مرحله چهارم

حال سطح خاک را با بیل زدن زیر و رو کنید. این کار برای ترکیب کردن خاک با مواد آلی که روی سطح اضافه کردید، انجام می شود. اگر در حین این کار با ریشه های بزرگی که بیشتر از 4-5 سانتی متر قطر داشتند مواجه شدید، آن را قطع نکنید. ریشه های کوچک تر از 4-5 سانتی متر برای درخت به راحتی قابل ترمیم هستند و هنگام شخم زدن زمین می توان از حفظ آن ها صرف نظر کرد.

ریشه گل ها را در داخل چاله هایی که حفر کردید بگذارید و سپس آن را با خاک غنی شده پر کنید.

خاک اطراف گل را با دست کمی فشار داده و صاف کنید.

مرحله پنجم

لایه ای به ضخامت 2 سانتی متر از مالچ در اطراف پایه گیاهان ایجاد کنید. توجه داشته باشید که درخت هایی که بخش زیادی از برگ های خود را در زمستان از دست داده و اطراف خود را پر از برگ می کنند می توانند برای گل هایی که زیر آن درخت قرار دارند مشکل ساز شوند. به علاوه این درخت ها در فصل بهار تمام برگ های از دست رفته خود را جبران کرده و پوششی بسیار متراکم ایجاد می کنند که مانع از رسیدن نور به گل های زیر آن می شود. پس بهتر است گل هایی در زیر این درختان بکارید که فصل بهار گل دهی دارند. این گل ها در فصل بهار که درخت خالی از پوشش متراکم است از نور آفتاب استفاده کرده و به رشد کامل می رسند.

بهتر است گل هایی زیر درخت بکارید که نیاز به تجدید هر ساله نداشته باشد. حفظ پوشش گیاهان یک ساله در اطراف درخت نیازمند شخم زنی و تکرار تمام مراحل دیگر است که احتمال آسیب رسیدن به ریشه های درخت را بالا می برد.

کاشت گل در اطراف درختکاشت گل در اطراف درخت

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.