فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷         
  

امروزه بسیاری از گیاهان آپارتمانی سمی و فضای باز در دسترس همگان قرار گرفته اند و واقعیت این است که خوردن بذر، برگ، گل یا بخشهای دیگر اکثر این گیاهان عوارضی برای سلامتی ایجاد میکند. از طرف دیگر شناسایی گیاهان سمی کار ساده ای نیست و هیچ گیاهی برچسب یا علامت مشخصه سمی بودن ندارد.
کودکان و حیوانات خانگی را از این گیاهان آپارتمانی سمی دور نگه دارید
کودکان و حیوانات خانگی را از این گیاهان آپارتمانی سمی دور نگه دارید
منظور از گیاهان سمی گیاهانی هستند که خوردن بخشی از آنها باعث مسمومیت میشود. این گیاهان میتوانند مشکلات جدی برای کودکان و حیوانات خانگی به بار بیاورند. همه ما گیاهان را دوست داریم و از وجود آنها در خانه آرامش میگیریم اما در عین حال باید کودکانمان را ایمن نگه داریم و هر دو را در کنار هم داشته باشیم. با آگاهی داشتن از گیاهان سمی متداول در خانه ها، میتوانید از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و از فضای سبزی که در منزل یا باغچه ایجاد کرده اید، لذت ببرید.

 

شناسایی گیاهان سمی

امروزه طیف گسترده ای از گیاهان آپارتمانی و فضای باز در دسترس همگان قرار گرفته اند و واقعیت این است که خوردن بذر، برگ، گل یا بخشهای دیگر اکثر این گیاهان عوارضی برای سلامتی ایجاد میکند. از طرف دیگر شناسایی گیاهان سمی کار ساده ای نیست و هیچ گیاهی برچسب یا علامت مشخصه سمی بودن ندارد. با این حال چند نشانه معدودی میتوانند به شما در شناسایی گیاهان آپارتمانی سمی کمک کنند. این علائم احتمالی هشدار دهنده سمی بودن گیاه به صورت زیر است:

·         گیاهانی که شیره یا صمغ شیری رنگ دارند

·         گیاهانی با برگهای براق (در حالت طبیعی نه با استفاده از مواد براق کننده)

·         گیاهانی که میوه (بری) های بی هسته زرد یا سفید رنگ دارند

·         گیاهان چتری شکل

 

علیرغم رعایت کردن هشدارهای بالا، از همه گیاهان آپارتمانی سمی در امان نیستید بلکه باید به کودکان خود آموزش بدهید هیچ برگ، میوه، گل یا بذر گیاهی را نخورند مگر این که شما به آنها بگویید خطری ندارد. در همه پارکها، باغچه ها، فضاهای سبز، جنگلها و بیابانها گیاهان زیادی وجود دارند که علیرغم شکل جذاب خود، خوردن آنها عوارض جدی دارد بنابراین یاد دادن این نکته به کودکان، بسیار مهم است.

 

فهرست گیاهان سمی رایج

در اینجا فهرستی از برخی گیاهان سمی متداول در خانه ها آمده است. بنابراین اگر حیوان خانگی دارید که نمیتوانید نخوردن گیاه را به او آموزش بدهید، باید این گیاهان را از دسترس او دور کنید.

نسرین یا آماریلیس ( Amaryllis )

کاج بالسام ( Balsam fir )

شیپوری ( Calla lily )

کالادیوم یا فیل گوش ( Caladium )

آگاو

زیتون تلخ ( Chinaberry )

درخت قهوه

دراسنا ( Dracaena )

دیفن باخیا ( Dumb cane )

بابا آدم ( Elephant’s ear )

فیکوس بنجامین

پلومریا ( Plumeria )

همه انواع عشقه یا پاپیتال ( ivy )

فیلودندرون ( Philodendron )

فیکوس

سانسوِریا

رشته تسبیحی

شفلرا

 

نکته آخر

اگر حیوان خانگی مثل سگ، گربه، مرغ یا خروس دارید باید بدانید آنها را از چه گیاهانی دور کنید تا سالم بمانند. هنگام خرید گیاه، ابتدا تحقیق کنید و گیاهانی را به لیست خود بیفزایید که سمی نباشند. به کودکان خود بیاموزید هرگز هیچ میوه یا برگی را نمیشناسند نخورند. کودکان باید بدانند همه گیاهان ممکن است خطرناک باشند و تنها میتوانند سبزیها یا میوه هایی را بخورند که والدینشان تایید میکنند. در فصول بارندگی اگر به خارج از شهر مسافرت میکنید مراقب قارچهای سمی باشید. برخی از افرادی که قارچها را جمع آوری میکنند و در خیابان یا کنار جاده به فروش میرسانند، قارچهای سمی منطقه را خوب نمیشناسند بنابراین از آنها قارچ نخرید و خودتان هرگز بدون آشنایی کامل با قارچهای خوراکی آن منطقه، قارچ نچینید.

بسیاری از گیاهان اگر خورده شوند مسمومیت فوری ایجاد نمیکنند اما مصرف آنها میتواند عوارضی برای سلامتی ایجاد نماید.
 
گیاهان آپارتمانی سمیگیاهان آپارتمانی سمی

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.