فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گل بنفشه (بنفشه سه رنگ یا خالدار) میتواند سرما زدگی و یخبندان زمستانی را تحمل کند و آن را با موفقیت پشت سر بگذارد و در فصل بهار با قدرت رشد کند. اما تنها در صورتی شاهده موفقیت آن خواهید بود که در زمان درست و شرایط مناسب کاشته شود
زمان کاشت گل بنفشه خالدار (سه رنگ) در باغچه
زمان کاشت گل بنفشه خالدار (سه رنگ) در باغچه

گل بنفشه ( Pansy ) که آن را با عنوان بنفشه خالدار یا بنفشه سه رنگ نیز میشناسیم، یکی از گلهای محبوب یک ساله در سرتاسر دنیاست که حتی در برف و سرما هم زیبایی و درخشندگی خود را حفظ میکند. برای کمک به رشد گیاه و زنده ماندن آن در طول زمستان و سرمای شدید آن، باید در انتخاب گونه بنفشه دقت کنید. همچنین زمان کاشت گیاه در باغچه بسیار مهم است.

 

بهترین شرایط برای کاشت گل بنفشه در باغچه

گل بنفشه (بنفشه سه رنگ یا خالدار) میتواند سرما زدگی و یخبندان زمستانی را تحمل کند و آن را با موفقیت پشت سر بگذارد و در فصل بهار با قدرت رشد کند. اما تنها در صورتی شاهده موفقیت آن خواهید بود که در زمان درست و شرایط مناسب کاشته شود.

پاییز بهترین زمان برای کاشت بنفشه است. برای این که نتیجه بهتری بگیرید، بستر کاشت گیاه را با یک لایه مواد آلی با عمل 10 سانتیمتر آماده کنید. میتوانید از کمپوست استفاده کنید. یادتان باشد باید بنفشه ای که میخواهید در فصل پاییز بکارید در محلی بکارید که حداقل شش ساعت نور کامل خورشید به آن بتابد. بنفشه در نیم سایه هم رشد میکند اما بهترین رشد آن در نور کامل آفتاب خواهد بود.

 

بهترین زمان برای کاشت گل بنفشه در باغچه

زمانی که دمای خاک بین 7 تا 21 درجه سانیتگراد میرسد، بهترین زمان برای کاشت بنفشه است. کاشت زود هنگام بنفشه در شرایطی که هوا گرم است باعث زرد شدن گیاه و آسیب پذیری آن در مقابل سرما زدگی میشود و احتمال آلودگی ها و بیماریها را در آن بیشتر میکند. از طرف دیگر کاشت بنفشه در فضای باز در شرایطی که دمای خاک پایین تر از 7 درجه سانتیگراد باشد، باعث میشود ریشه های گیاه به خواب بروند و در نتیجه دیگر گل نمیدهد یا کم گل میدهد.

دمای خاک را با دما سنج مخصوص خاک یا دماسنج معمولی میتوانید اندازه گیری کنید تا بفهمید آیا شرایط برای کاشت بنفشه فراهم است یا نه. همچنین پیش بینی هواشناسی روزهای آینده را بررسی کنید تا بهتر بتوانید زمان مناسب کاشت را تخمین بزنید.

 

پس از کاشت بنفشه در باغچه

گل بنفشه را پس از کاشت خوب آبیاری کنید. دقت کنید حتما خاک اطراف ریشه گیاه مرطوب باشد اما از خیس کردن گلها و برگها اجتناب کنید چون ممکن است باعث ایجاد بیماریهای قارچی شود. یک لایه مالچ بر روی خاک اطراف بنفشه بریزید تا از سرما زدگی در زمستان جلوگیری شود. با این اقدامات میتوانید با خیال راحت منتظر به بار نشستن زحمات خود باشید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.