فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاری فارس: مسئول واحد بیابان‏زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از آغاز طرح بذرگیری گیاهان بیابانی در جنوب این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، علی جمشیدی با یادآوری آغاز فصل سرما و تکمیل دوره فنولوژی بذر گونه‏های بیابانی افزود: در این مرحله، بذر گیاهانی نظیر تاغ، قره داغ، اشنیان آندریپلکس گرفته می‏شود.

وی با بیان اینکه بذرگیری از این گونه‏ها در وسعتی معادل 500 هکتار انجام می‏شود، گفت: این بذرها از نوع مرغوب و عاری از هرگونه آفت است و از آنها، پس از انبار و بوجاری شدن، برای اجرای طرح‏های بیابان‏زدایی، احیای مراتع و تولید نهال استفاده می‏شود.

مسئول واحد بیابان‏زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان بذرگیری از گونه‏های گیاهی را از راهکارهای حفاظت عرصه‏های طبیعی از چرای بی‏رویه دام عنوان و پیش‏بینی کرد: امسال 10 تن بذر گونه‏های بیابانی از مناطق سلطانیه، حسن‏آباد و خورزان جنوب دامغان جمع‏آوری شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.