فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت کیوی در گیلان تا اواخر آذر ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، گیلان 5000 هکتار باغ کیوی دارد دومین تولیدکننده کیوی در کشور است و بیشترین باغ‌های گیلان در شهرستان‌های رودسر، تالش، آستارا و آستانه‌اشرفیه قرار دارد.

«حبیب جهانساز» گفت: پیش‌بینی می‌شود 4797 باغدار گیلانی امسال 130 هزار تن کیوی برداشت کنند که 10 درصد بیشتر از پارسال خواهد بود. باغداران گیلانی سال گذشته 120 هزار تن کیوی برداشت کردند.

کیوی گیلان مرغوب است

وی با اشاره به مرغوبیت کیوی تولیدی باغداران گیلانی ادامه داد: آبیاری مناسب یکی از علل افزایش کیفیت و بازارپسندی این محصول است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: برداشت کیوی در گیلان تا اواخر آذر ادامه دارد.

جهانساز گفت: پارسال با صدور 30 هزار تن کیوی از گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکیه و هندوستان 45 هزار دلار ارز عاید کشور شد.

روسیه بزرگ‌ترین و آمریکا کوچک‌ترین مشتری کیوی ایرانی

به گزارش ایسنا، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، امارات، اوکراین، آمریکا، بحرین، بلژیک، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، مولداوی، رواندا، عراق، عمان، روسیه، قزاقستان، کویت، گرجستان و هند ۲۲ مشتری کیوی ایرانی هستند.

در این میان روسیه بزرگ‌ترین مشتری کیوی و خریدار آن در بازار صادراتی ایران به‌شمار می‌رود، چون در شش ماهه نخست امسال این کشور با ۱۱ هزار و ۷۸۶ تن به ارزش چهار میلیون و ۶۷۰ هزار دلار خریداری کرده است و پس از آن کشورهای عراق با ۴۱۸۷ تن به ارزش دو میلیون و ۲۸۴ هزار دلار و امارات با ۱۲۷۲ تن به ارزش ۴۸۳ هزار دلار در رتبه‌های دوم و سوم بازار کیوی صادراتی ایران قرار دارند.

جالب‌تر این‌ که آمریکا نیز امسال از ایران کیوی خریداری کرده و با خرید ۳۲۰ کیلوگرم کیوی به ارزش ۳۲۰ دلار کوچک‌ترین مشتری این محصول در بازار صادراتی ایران به‌شمار می‌رود و حتی از کشورهای کوچکی چون رواندا و مولداوی خرید کمتری داشته‌اند، اما نکته جالب توجه اینجاست که آمریکا، کیوی را گران‌تر از بسیاری از کشورها از ایران خریداری کرده و تقریباً هر کیلوگرم کیوی برای آمریکایی‌ها حدوداً یک دلار تمام شده است.

افزایش 10 درصدی تولید کیوی در گیلان
افزایش 10 درصدی تولید کیوی در گیلان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.