فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف روزانه عناب موجب بهبود مشکلات سنگ کیسه صفرا می شود.
به گزارش بلاغ، وحید اسماعیلی متخصص طب سنتی درباره علت بروز سنگ کیسه صفرا گفت: معمولا رژیم غذایی نامناسب موجب اختلال در روند کار کبد شده و باعث می‌شود به جای صفرای رقیق، صفرای غلیظ تولید ‌شود که این امر به مرور زمان منجر به تولید سنگ کیسه صفرا می شود.


وی تصریح کرد: از مهمترین دلایل ایجاد سنگ صفرا می‌توان به مشکلات ژنتیکی و وراثتی، استعمال دخانیات، مصرف الکل، عفونت‌های مزمن، چاقی یا کاهش وزن سریع را نام برد.

این متخصص طب سنتی افزود: همچنین غذاهای پرچرب، مصرف بیش از حد تخم مرغ، عدم فعالیت‌های ورزشی و یبوست نیز از علل شایع ایجاد سنگ کیسه صفرا است.

وی درباره گیاهان موثر در درمان سنگ کیسه صفرا اظهار کرد: گیاهانی مانند زردچوبه، شاهتره، ريشه كاسني، گل قاصدك، سير، سداب، خرفه، رزماري(اكليل كوهي)، تمر هندي، روغن، برگ و پوست زيتون، گزنه، سنبل الطيب، گل هميشه بهار، نعناع، گل محمدي، بابونه، سبوس برنج، زرشك، زبان گنجشك، ريواس، كنگر فرنگي، كرفس قمري و جعفري در درمان این بیماری موثر هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه جعفری و نعنا بیشترین خواص درمانی در بیماری سنگ کیسه صفرا را دارند، افزود: استفاده از عناب و عسل در کاهش درد و بهبود این بیماری موثر است.

وی گفت: مصرف روغن‌های گیاهی مانند روغن زيتون، سويا، مصرف سبزيجات و ميوه‌هاي تازه، مصرف روزانه غلات، سبوس و نان‌هاي سبوسدار، پرهیز از غذاهاي سرخ شده، آجيل و غذاهاي پرچرب، عدم مصرف سوسيس، كالباس، تن ماهي و سس مايونز، مصرف شير كم چرب، سفيده تخم مرغ و ماهي از بروز این بیماری پیشگیری می کند.

این متخصص طب سنتی توصیه کرد: مصرف روزانه سه عدد عناب خیس خورد قبل از هر وعده غذایی و مصرف ترکیب شربت عسل و لیموی تازه به صورت روزانه در بهبود بیماری سنگ کیسه صفرا کمک شایانی خواهد کرد.
میوه ای معجزه آسا برای درمان سنگ کیسه صفرا
میوه ای معجزه آسا برای درمان سنگ کیسه صفرا

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.