فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

تهران – ایرنا – سنبل آبی، گیاهی بومی آمریکای جنوبی است که از سال 1390 در تالاب های شمال کشور مشاهده شد ، گیاهی که به عنوان خطرناک ترین دشمن تالاب های کشور محسوب می شود و متأسفانه بی اطلاع مردم از خطر آن ، این گیاه به عنوان گیاهی زینتی خرید و فروش و در طبیعت رها می شود.

این گیاه می تواند در مدت کوتاهی تا 40 برابر حجم خود گسترش یابد و متأسفانه به دلیل ظاهری فریبنده ، در کوچه و معابر به فروش می رسد که در صورت رها شدن در برکه ها و انهار می تواند خطرات بسیاری را برای محیط زیست به همراه آورد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به دریافت هشدار گسترش رشد گیاه سنبل آبی در کشور و انتشار این گونه مهاجم در حوزه های آبی برخی استان ها و خرید و فروش آن در سطح معابر برخی از شهر ها و حتی شهر تهران، کلیه فروشگاه های گل و گیاه و حتی نهالستان های شهرستان پیشوا مورد پایش قرار می گیرند.


اسماعیل میران زاده افزود: با وجود آن که شهرستان پیشوا در جغرافیای کویری و نیمه خشک واقع شده است و ریسک انتشار این نوع گونه های گیاهی بسیار محدود است ولی بر حسب احتیاط به منظور جلوگیری از پراکنش و انتشار این گونه مهاجم در سطح شهرستان، این اقدام به صورت محسوس و نامحسوس انجام شد و با عرضه کنندگان این گیاه برخورد خواهد شد .


وی افزود: گیاه سنبل آبی در دو سال گذشته وارد تالاب های استان گیلان و تعدادی آب بندان آن استان شده است و می تواند سطح دریاچه ها و حوضچه ها را به طور کامل پوشش داده و با ممانعت از ورود نور خورشید به گیاهان آبزی و همچنین ماهی و سایر آبزیان ، باعث نابودی آن ها می شود.


میران زاده تصریح کرد: این گونه گیاه در مناطق گرمسیری و روی آب های راکد به شدت رشد می کند و به دلیل رشد سریع در محیط های آبی و مصرف مقادیر زیادی از اکسیژن آن، یکی از خطرناک ترین گونه های گیاهی آبزی محسوب می شود.


وی از کشاورزان و مردم خواست چنانچه در برکه ها، آب بند ها و مراکز پرورش ماهی سنبل آبی را مشاهده نمودند از طریق شماره تلفن 36731340 با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا تماس حاصل کنند.

هشدار محیط زیست نسبت به فروش گیاه سنبل آبی
هشدار محیط زیست نسبت به فروش گیاه سنبل آبی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.