فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

نخستین بار در استان اصفهان گیاه زراعی لوپن که استفاده در خوراک دام دارد، در بخش مرکزی شهرضا کاشت شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرضا گفت: این گیاه زراعی آزمایشی در چهار هزار متر مربع مزارع روستای وشاره در قالب سه قطعه با ارقام گل سفید، گل زرد و گل آبی با روش آبیاری بارانی برای مقایسه عملکرد و نیاز آبی کشت شد.

این گیاه بر اساس گفته کارشناسان فقط در تغذیه دام کاربرد دارد.  
آقای مرتضی کافی افزود: گیاه علوفه‌ای وارداتی از مزیت‌های مقاومت بالا به خشکی و شوری آب و خاک برخوردار است.
وی گفت: بذرهای گیاه لوپن دارای 40 در صد  پروتئین و 10 در صد روغن و برخلاف سویا بدون فرآوری و همچون جو به صورت مستقیم قابل استفاده برای دام است.
رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرضا افزود از کاه حاصل از این گیاه نیز به صورت خشک برای تعلیف دام استفاده می‌شود.
مرتضی کافی گفت: شهرستان شهرضا با تولید سالانه بیش از 150 میلیون انواع نشاء سبزی و صیفی درگلخانه نخستین تولید کننده استان اصفهان و یکی از مراکز مهم تولید نشاء در کشور محسوب می شود.
نخستین کشت لوپن در استان اصفهان
نخستین کشت لوپن در استان اصفهان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.