فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

سلامت نیوز:آلودگي و آلايندگي خاك، آلودگي سفره‌هاي زيرزميني آب و نابودي گياهان و جانوران را در پي دارد. بر اين اساس رئيس كميسيون كشاورزي مجلس گفت: با ارائه لايحه حفاظت خاك به مجلس، هر متر مكعب خاك‌ ارزش‌گذاري شده و آلوده‌كنندگان بايد جريمه بپردازند.


به گزارش سلامت نیوز ب نقل از روزنامه جوان، در كشور ما بسياري از مسئولان و مردم به آلودگي منابع آبي و خاكي توجه جدي ندارند و همين امر سبب شده است ساير موجودات نيز از اين موضوع متأثر شوند. از بين رفتن اراضي جنگلي، كشاورزي و ساير آلودگي و آلايندگي‌ها سبب شده است اين منبع خدادادي كه مي‌تواند زمينه رشد كشور را در بخش‌هاي مختلف فراهم آورد به راحتي از بين برود.

رئيس كميسيون كشاورزي مجلس از پيش‌بيني جرايم ‌مقابله با آلودگي ‌‌و ‌فرسايش‌خاك در لايحه‌ حفاظت‌‌ خاك خبر داد و گفت: در اين لايحه تأكيد شده تا هر متر مكعب خاك ارزش‌گذاري شود تا جبران هزينه‌ها امكان‌پذير شود. 

علي‌محمد شاعري، در توضيح جزئيات لايحه حفاظت خاك افزود: اين لايحه در صحن علني مجلس اعلام وصول و به كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس براي بررسي ارائه شد كه به زودي در دستور كار قرار مي‌گيرد.

نماينده مردم بهشهر نكاء و گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي افزود: با توجه به اينكه خاك يكي از منابع حياتي كشور است، لذا اين لايحه بر حفظ و پايداري حاصلخيزي خاك و جلوگيري از آلودگي آن تأكيد دارد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با تأكيد بر اينكه خاك بستر توليد را تأمين و امنيت غذايي و پايداري منابع را تضمين مي‌كند، تصريح كرد: در لايحه حفاظت خاك موضوعاتي چون آلودگي‌هاي شيميايي خاك و راه‌هاي كنترل آن پيش‌بيني شده، همچنين موضوعاتي در مورد فروش، تخريب و جلوگيري از فرسايش خاك در اين لايحه ديده شده تا براي مقابله و كاهش آسيب‌پذيري خاك اقداماتي مدنظر قرار گيرد.

وي افزود: جرايم مقابله با آلودگي خاك، جرايم جابه‌جايي و فرسايش خاك و جرايم مربوط به برداشت‌هاي بي‌رويه در لايحه حفاظت خاك نيز پيش‌بيني شده است. همچنين تأكيد شده كه هر مترمكعب خاك ارزش‌گذاري تا جبران هزينه‌ها امكان‌پذير شود.

شاعري افزود: در لايحه حفاظت خاك بر ارزيابي زيست‌محيطي تأكيد شده تا از تخريب خاك در پروژه‌هاي عمراني و اقتصادي جلوگيري شود و در حقيقت تلاش شده از تخريب خاك پرهيز و خسارات ناشي از تخريب نيز به حداقل برسد.

رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي افزود: لايحه حفاظت خاك در كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس به زودي بررسي مي‌شود و براي تصويب نهايي در دستور صحن علني قرار خواهد گرفت.



آلوده‌كنندگان خاك بايد جريمه بپردازند
آلوده‌كنندگان خاك بايد جريمه بپردازند
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.