فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰         
  

معاون مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات‌ گفت: افزایش آگاهی کشاورزان،حذف سموم پرخطر و پایدار،جایگزینی سموم با منشاء گیاهی، و کاهش 50 درصدی استفاده سموم باعث تولید محصول سالم در کشور شده است.
محمد جواد سروش در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر سلامت محصولات کشاورزی گفت: در حالی که سال 81 میزان مصرف سموم در کشور 37 هزار تن بود در سال 85 به 27 هزار تن و در حال حاضر به 20 هزار تن رسیده است.

  معاون مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات‌ تصریح کرد: طی 5 سال گذشته 25 تا 30 درصد و 10 سال گذشته 50 درصد مصرف آفت‌کش‌ها در کشور کمتر شده است.

معاون مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات‌ ادامه داد:‌در کنار آن سموم پایدار مانند کلره، و سموم خطرناک دیگر حذف و در بیشتر موارد سموم با منشاء گیاهی جایگزین شده است.
سروش افزود: طی ‌سالهای گذشته سموم با منشاء صابونی، روغن نارگیل و سایر موارد جایگزین سموم شیمیایی شده است.
سروش گفت:  از سوی دیگر دانش و آگاهی کشاورزان نیز طی سالهای گذشته افزایش یافته و تمام ملاحظاتی که برای سمپاشی و کوددهی ضروری است از سوی کشاورزان رعایت می‌شود.
معاون مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات‌ تصریح کرد: انتخاب نوع سم، زمان سمپاشی، میزان سم،‌ دستگاه سمپاشی و زمان کوددهی و میزن آن از عوامل موثر در باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی است که طی سالهای اخیر کشاورزان آگاهی بیشتری نسبت به این موارد پیدا کرده‌اند.
معاون مبارزه با سازمان حفظ نباتات‌ ادامه داد: طی سال جاری 18 سم با منشاء گیاهی، میکروبی و معدنی به ثبت رسیده است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.