فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

در دیدار هیات بازرگانی صربستان و مسوولان وزارت جهادکشاورزی، توسعه همکاری های کشاورزی دو کشور به ویژه در زمینه تولید و سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی بذر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این دیدار هومن فتحی مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان های تخصصی گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی، واردات صرف محصولات نیست، بلکه بر روی تولید مشترک و انتقال فناوری به داخل کشور تمرکز دارد.

وی همکاری های مشترک دراز مدت و سرمایه گذاری در بخش هایی همچون دام، بذر، صنایع غذایی و ماشین‌های کشاورزی را به نفع دو کشور عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به صدور گواهی محصولات ارگانیک از سوی صربستان اظهار داشت: صدور گواهی برای محصولات ارگانیک، زمینه خوبی برای توسعه همکاری های دو کشور است.

در این دیدار محسن تواضع مسوول بذر کشور نیز روابط و همکاری های کشاورزی میان ایران و صربستان را خوب ارزیابی و بر توسعه این همکاری ها به ویژه در زمینه بذر ذرت، چغندرقند، دانه های روغنی و علوفه تاکید کرد.

وی در مورد تولید مشترک بذر در ایران و واردات بذرهای جدید و مرغوب از صربستان اعلام آمادگی و خاطرنشان کرد: تاکنون دو رقم ذرت از صربستان در ایران ثبت شده و ما از تولید مشترک بذرهای جدید سبزی و صیفی در کشور استقبال می کنیم.

مهندس مهدی بختیاری رییس گروه برنامه ریزی و خدمات فنی و فرنطینه سازمان حفظ نباتات نیز در این دیدار، سموم و قرنطینه را از بخش های همکاری ایران و صربستان نام برد و گفت: با وجود ثبت سموم با نام تجاری درکشور ما، ایران آماده تسریع و تسهیل خرید سموم کشاورزی استاندار و با کیفیت از صربستان است.

وی در مورد قرنطینه گیاهی نیز اذعان داشت: موافقتنامه قرنطینه گیاهی میان ایران و صربستان در حال نهایی شده است.

بختیاری افزود: سازمان حفظ نباتات کشور در مورد واردات بذر و اندام های گیاهی، تابع سیاست های وزارت جهادکشاورزی است و از این رو انتظار داریم، محصولات کشاورزی با شرایط خاص قرنطینه ای هر محصول به ایران وارد شد.
در ادامه این دیدار، ویلکویووانوویچ معاون اتاق بازرگانی صربستان با اذعان به این که بخش کشاورزی صربستان و ایران دارای روابط خوبی هستند، خواستار همکاری دو کشور برای تولید مشترک و صادرات مجدد محصولات کشاورزی به بازارهای هدف در منطقه شد.

وی افزود: بخش خصوصی صربستان، تجارب خوبی در زمینه همکاری کشاورزی با کشورهایی که هدف ایران برای تجارت محسوب می شوند، دارد.

معاون اتاق بازرگانی صربستان ادامه داد: اخیراً با تحولاتی که در قوانین و مقررات صربستان ایجاد شده است، اتاق بازرگانی در زمینه تمام تفاهم‌نامه ها و اسنادی که مبادله می شود، نظر خواهد داد و از این رو، تمام تلاش خود را برای انعقاد و مبادله تفاهم نامه های کشاورزی با ایران خواهیم کرد .

سووتیسلاو دولاپچو از پژوهشکده کشاورزی صربستان نیز گفت: ما بذر بیش از 100 محصول از جمله ذرت، دانه های روغنی، گندم، گیاهان علوفه ای و گیاهان دارویی را تولید و به 31 کشور دنیا صادر می کنیم و ایران در رتبه دوم صادرات و تکنولوژی بذر قرار دارد.وی در عین حال نسبت به توسعه همکاری با ایران در زمینه بذر ابراز تمایل کرد.

توافق ايران و صربستان براي توليد مشترک بذر و سرمايه گذاري در بخش کشاورزي
توافق ايران و صربستان براي توليد مشترک بذر و سرمايه گذاري در بخش کشاورزي

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.