فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: جشنواره گردشگری گل نرگس بهمن ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمدرضا معینی با بیان این‌که جشنواره گردشگری گل نرگس در نرگس‌زارهای بخش جره و بالاده کازرون برگزار خواهد شد، افزود: نرگس‌زارها از جاذبه‌های طبیعی کازرون محسوب می‌شود و فرصت مناسبی برای جذب گردشگر در فصل زمستان است که فصل کم‌رونقی بازار گردشگری به‌شمار می‌رود.


وی به تعدد و تنوع جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: از هر فرصتی برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری باید استفاده کرد.

معینی هم‌چنین گفت: پرونده اولیه ثبت ملی نرگس‌زارهای شهرستان کازرون در حال تهیه است و با همکاری منابع طبیعی شهرستان، این پرونده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: جشنواره گردشگری گل نرگس در فهرست جشنواره‌های تک مکانی و تک زمانی قرار می‌گیرد و برگزاری آن بی‌شک تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری شهرستان خواهد داشت.

معینی ادامه داد: هم‌زمان با برپایی این جشنواره می‌توان آداب و رسوم، صنایع دستی و هنرهای سنتی هم‌چنین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان را بیشتر معرفی کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای تورهای گردشگری همزمان با جشنواره گل نرگس، گفت: جشنواره گل نرگس یک روزه است، اما با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب منطقه در فصل زمستان، می‌توان چنین جشنواره‌ای را در مدت زمان طولانی‌تری برنامه‌ریزی و برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، کازرون از شهرستان‌های جنوبی استان فارس به‌شمار می‌رود که در فصل زمستان، نرگس‌زارهای متعدد آن را احاطه می‌کند.

شش پر، شهلا و معمولی انواع گل‌های نرگس تولید شده در کازرون است اما نرگس شهلا به واسطه زیبایی بیشتر و بوی ویژه آن بیشتر شهرت دارد.

جره، بلبک، سرمشهد و فامور در بخش جره و بالاده کازرون، حدود 25 هکتار نرگس‌زار را در خود جای داده است.

ماه‌های دی و بهمن زمان بازدید گردشگران از نرگس‌زارهای کازرون است.

گل نرگس، گیاهی از شاخه گیاهان پیازدار است که با ارتفاع بین 30 تا 45 سانتی متر و با گل‌های 3 تا 8 تایی در فصل زمستان به گل می‌نشیند.

حدود زمان گل دهی نرگس در شهرستان کازرون، 45 روز است که از اوایل دی‌ماه شروع شده و تا اواسط بهمن‌ماه ادامه دارد.

جشنواره گردشگری گل نرگس در کازرون
جشنواره گردشگری گل نرگس در کازرون

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.