فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۲۸         
  

استاندار اردبیل در جریان بازدید از سد کوثر ضمن آشنایی با مراحل اجرا و تکمیل این سد در جریان آبیاری 10 هزار هکتار اراضی شهرستان کوثر توسط این سد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  در این بازدید که   با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی انجام شد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در سخنانی گفت:‌ سد کوثر سد مخزنی خاکی با سنگریزه‌های ویژه است که حجم آن نیز 53 میلیون متر‌مکعب می‌باشد .

داود نجفیان افزود: این سد توسط شرکت پگا به عنوان پیمانکار در حال اجراست که به عنوان منظم‌ترین کارگاه در سطح استان در سطح استان و حتی کشور به رعم برخی بدهکاری‌ها با 250 کارگر در حال انجام پروژه و تعهدات است .

وی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی این پروژه گفت: ‌اعتبار امسال سد کوثر از محل اعتبارات ملی و استانی 15 میلیارد و 600 میلیون تومان است که 75 درصد تخصیص اعتبار انجام شده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: این پروژه جزو پروژه‌های مهر ماندگار است که قرار است بر اساس وعده محرابیان حدود 53 میلیارد تومان از محل پروژه‌های مهر ماندگار برای این پروژه تامین اعتبار شود .

نجفیان گفت: تنها 3 کیلومتر از آسفالت جاده جایگزین سد کوثر باقی مانده است که تا 20 روز آینده ضمن اتمام این کار آبگیری آن نیز آغاز خواهد شد .

وی طلب پیمانکار را از این پروژه 16 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ما امیدواریم تا دو ماه آینده ضمن آبگیری روند اجرای پروژه را به 90 درصد برسانیم .

عضو شورای برنامه‌ریزی استان گفت: با تکمیل سد کوثر قرار است 10 هزار هکتار از اراضی منطقه زیر‌کشت محصولات آبی برود که پیش از این قرار بود این میزان 7 هزار و 800 هکتار باشد .

استاندار اردبیل نیز در این بازدید ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از این سد را تا پایان دولت دهم خواستار شد و گفت:‌ سد کوثر می‌تواند فرصت‌های اشتغال مناسبی را در بخش کشاورزی و گردشگری فراهم آورد و از مهاجرت‌های بی‌رویه نیز جلوگیری کند .

اکبر نیکزاد توانمندی کوثر را در بخش زراعی و باغی بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: این سد ممتاز‌ترین فرصت را برای توسعه همه جانبه شهرستان کوثر فراهم خواهد آورد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.