فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کشف گونه جدیدی از قارچ ها توسط پژوهشگر دانشگاه الزهرا

کشف گونه جدیدی از قارچ ها توسط پژوهشگر دانشگاه الزهراکشف گونه جدیدی از قارچ ها توسط پژوهشگر دانشگاه الزهرا

یکی از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه الزهرا(س) طی پژوهش های مربوط به انجام رساله دکتری خود که 2 سال به طول انجامید موفق به کشف گونه جدیدی از قارچ ها شد.

 

به گزارش جوان ايراني به نقل از مهر، شقایق نصر از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه الزهرا(س) طی پژوهش های مربوط به انجام رساله دکتری خود که طی دو سال با راهنمایی دکتر صعودی انجام شده، موفق به کشف گونه جدیدی از قارچ ها شده است.

این موجود مخمر مانند به نام ایرانی Basidiascus persicus نامگذاری شده و در آزمایشگاه ملی میکروبیولوژی صنعتی دانشگاه نگهداری می شود.

در این کشف مراکز ملی و بین المللی همکاری داشته و این گونه جدید در مرکز ملی ذخایر زیستی و ژنتیکی ایران و مرکز مرجع بین المللی ثبت گونه های قارچی CBS هلند نگهداری می شود.

مقاله علمی این پژوهش برای چاپ در معتبرترین مجله بین المللی طبقه بندی باکتری ها و مخمرها(International Journal of Systematic & Evolutionary Microbiology) پذیرفته شده است.

لازم به ذکر است که تاکنون حدود 1000 گونه مخمر در جهان طبقه بندی شده اما داده های آماری زیستی و بوم شناسی تعداد واقعی گونه ها را بالغ بر 1500 می داند؛ به جهت فراوانی پایین کشف گونه های جدید علی رغم تلاش دانشمندان به کندی صورت می گیرد.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.