فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰         
  

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مسمومیت با برخی گیاهان تزئینی موجود در آپارتمان‎ها منجر به خفگی و آسیب گوارشی فرد شود.

بهران دلفان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: مسمومیت با گیاهان یکی از شایع‎ترین علل بروز مسمومیت‎های اتفاقی در کودکان به شمار می‎آید.

وی با بیان اینکه مصرف یک گیاه توسط حیوانات اهلی و وحشی، دلیلی بر غیرسمی بودن آن برای انسان نیست، اضافه کرد: برخی از گیاهان تزئینی موجود در آپارتمان‎ها و باغچه‎ها می‎توانند سبب بروز مسمومیت در انسان شوند.

دکتر دلفان با اشاره به اینکه مسمومیت با گیاهانی مانند خرزهره، دیفن باخیا، گل انگشتانه، آزالیا، شوکران، و کرچک می‎تواند کشنده باشد، ادامه داد: در صورت مسمومیت فرد با این گیاهان باید بیمار را در اسرع وقت به نزدیک‎ترین مرکز درمانی منتقل کرد چرا که خورده شدن شیره سمی گیاهان فوق می‎تواند سبب تورم، خارش و سوزش مخاط دهان و خفگی و آسیب گوارشی فرد مسموم شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مسمومیت با قارچ‎های سمی بسیار خطرناک است بنابراین از مصرف قارچ‎هایی که نوع آنها را نمی‎شناسید جداً خودداری کنید، اظهار کرد: برخی از قارچ‎های سمی در صورت مصرف خوراکی می‎توانند باعث نارسایی حاد کبدی و مرگ شوند.

وی بیان کرد: تشخیص قارچ‎های سمی از انواع غیرسمی از روی شکل ظاهری آنها کاری دشوار بوده و نیاز به تجربه و تبحر دارد.

دلفان با اشاره به اینکه برخی از داروهای گیاهی در صورت مصرف بیش از حد یا نابجا می‎توانند مسمومیت‎های منجر به مرگ ایجاد کنند، یادآور شد: بخور اکالیپتوس در صورتی که به اشتباه خورده شود، حتی در مقادیر کم(یک قاشق) می‎تواند کشنده باشد، که نیاز است از القای استفراغ در مسمومیت با این فرآورده خودداری و مصدوم سریعاً به بیمارستان منتقل شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.