فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰         
  

اختصاصی مهر/
عرضه آفت کش دوستدار طبیعت برای پیشگیری از آفات گیاهان زینتی
پژوهشگران کشور با استفاده از نمکهای معدنی پتاسیم مواد معدنی محصولی را برای پیشگیری و درمان بیماری لکه سفید سبزی و صیفی و گیاهان زینتی عرضه کردند.

سینا احمدی راد - مدیر فنی شرکت کیمیا سبزآور در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این محصول با عنوان " کالیبان" تولید شد، اظهار داشت: کالیبان به صورت پودر تولید شده است که به عنوان قارچ کش بر روی سبزی و صیفی به کار برده می شود.

وی با اشاره به جزئیات تولید قارچ کش کالیبان، خاطرنشان کرد: این محلول با استفاده از نمکهای معدنی پتاسیم تولید شده است و نتایج آزمایشهای انجام شده بر روی آن نشان داد که کارایی بالایی برای پیشگیری و درمان بیماری سفیدک سطحی بر روی گیاهان زینتی، سبزی و صیفی گلخانه ای دارد.
 
احمدی با تاکید بر اینکه این محلول اثر سمی در گیاهان بر جای نمی گذارد، افزود: پودر کالیبان پس از حل کردن در آب بر روی اندام آلوده گیاهان به آفات اسپری می شود. این محلول علاوه بر پیشگیری و تکثیر آلودگی در گلخانه ها، سلولهای قارچی را تخریب می کند.
 
مدیر فنی شرکت کیمیا سبزآور از اثرات این پودر بر روی گیاهان زینتی خبر داد و یادآور شد: کالیبان همچنین در کنترل بیماریهای لکه سیاه "رز" و کپک خاکستری (بوتریتیس) نیز بسیار موثر است.
 
وی با تاکید بر اینکه این محلول اثرات سمی بر روی گیاهان و محصولات زراعی ندارد، ادامه داد: پس از دوره درمان بیماری، بر روی گیاهان محلول پاشیده شد و آزمایشها نشان داد که بر خلاف سموم رایج شیمیایی، اثرات سمی بر روی محصولات زراعی ندارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.