فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱         
  

كارشناس اموردارويي معاونت غذا وداروي دانشگاه علوم پزشكي قزوين درخصوص تماس با گياه ديفن باخيا دركودكان و احتمال مسمويت آنها به خانواده ها هشدار داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران قزوین

دكترمهرگان گفت: تماس چشم، دهان و زبان با اين گياه به ويژه در كودكان زير پنج سال ، احتمال مسموميت را افزايش مي دهد .

وي که به بهانه روز پيشگيري از مسموميت با گياهان سمي و مواد غذايي سخن مي گفت ، افزود شيره گياه ديفن باخيا سمي است و بايد از تماس آن با چشم و دهان جلوگيري كرد.

به گفته دكترمهرگان ، تماس گياه ديفن باخيا با زبان، موجب تورم بافت‌هاي گلو و فلج اين ناحيه همچنين اختلال در تكلم، التهاب دهان و زبان و اختلال در بلع و حتي خفگي مي‌شود.

وي ادامه داد: مسموميت با اين گياه در كودكان زير پنج سال كه به دليل كنجكاوي هر چيزي را به دهان مي برند، شايع تر است.

اين كارشناس اموردارويي خوردن مايعات زياد و مصرف مسكن‌ها، ضد دردها و استفاده از بي‌حس كننده‌هاي موضعي را براي كاهش و تسكين مشكلات ناشي از خوردن برگ‌هاي گياه ديفن باخيا مفيد اعلام کرد .

گياه ديفن باخيا نوعي گياه آپارتماني ازخانواده آراسه مي باشد که داراي درختچه هميشه سبز با تنه گوشتي طويل و غالبا عمودي و رگه‌دار است
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.