فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

صادرات گل و گیاه مازندران فروردین امسال به بیش از 890 هزار دلار رسید.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:صادرات گل و گیاه استان فروردین پارسال 562 هزار دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در فروردین امسال بیش از 328 هزار دلار افزایش داشته است.

هاشم پور افزود:صادرات فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی رشد 58 درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از لحاظ وزنی نیز صادرات گل و گیاه استان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رقم 187 تن به 292 تن افزایش داشته گفت:از لحاظ وزنی نیزصادرات گل وگیاه در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از56 درصد رشد داشت.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران شاخه بریده،اصله درخت و درختچه و گیاهات آپارتمانی را انواع گل وگیاه صادره استان دانست. گفت: کشورهای cis نظیر ارمنستان،قزاقستان،ترکمنستان،آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی نظیر عراق و لبنان مقصد صادرات گل و گیاه استان هستند.

هاشم پور با بیان اینکه استان پتانسیل بالایی در تولید و صادرات گل و گیاه دارد افزود: توسعه زیر ساختهای لازم نظیر پایانه های صادراتی،حمل و نقل بین المللی بویژه حمل و نقل هوایی،بکارگیری فن آوری های روز دنیا در تولید گل و آموزش گلکاران جهت رعایت اصول فنی در برداشت و بسته بندی صادرات گیاهان زمینه ساز توسعه صادرات این بخش را فراهم می سازد.

وی همکاری و تعامل دستگاههای اجرایی،بانکهای عامل و تشکلهای تولیدی و صادراتی را در برای رفع موانع و مشکلات در این بخش را مهم دانست.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.