فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

شهردار تبریز در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
حذف چمن از فضای سبز / انتقال 6 هزار حاشیه‌نشین تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از انتقال 6 هزار حاشیه‌نشین تبریز خبر داد و گفت: برای تامین اکسیژن شهروندان چمن را از فضای سبز حذف می‌کنیم و به جای آن درختچه‌های مناسب می کاریم.

علیرضا نوین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، در خصوص اقدامات لازم برای افزایش سرانه فضای سبز کلانشهر تبریز اظهار داشت: شهرداری سال آینده با کاشت 500 هزار اصله نهال تعداد درختان این شهر را به 1.5 میلیون اصله افزایش می‌دهد تا علاوه بر تهیه اکسیژن موردنیاز شهروندان سرانه فضای سبز برای هر فرد به 14 مترمربع برسد.
وی افزود: تاکنون300هکتار توسعه فضای سبز در شهر انجام شده و سال آینده در همین زمینه 40 میلیارد ریال هزینه می‌کنیم.
نوین، مدیریت آب خام شهری را یکی از دغدغه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: برای این منظور توسعه آبیاری قطره‌ای را با اعتبار 7 میلیارد تومانی در دستور کار بودجه 91 قرار داده‌ایم.
نوین تصریح کرد: برای تامین اکسیژن شهروندان چمن را از فضای سبز حذف می‌کنیم و به جای ان درختچه‌های مناسب می کاریم.
 
*فاز دوم شهرک امن در تبریز اجرا می‌شود
شهردار تبریز با اشاره به بلایای طبیعی موجود در منطقه و زلزله اخیر در استان وان ترکیه ایجاد شهرک امن در تبریز را امری ضروری خواند و گفت: به همین منظور فاز دوم شهرک امن در اتوبان شهید کسایی انجام می‌شود که قابلیت ایجاد 10 هزار چادر برای حادثه دیدگان احتمالی را دارد.
نوین اضافه کرد: تجهیز و توسعه آتش‌نشانی‌های تبریز و کنترل حاشیه‌نشینی در تبریز از مهم‌ترین برنامه سال اتی هستند.
 
انتقال 6 هزار حاشیه‌نشین تبریز
وی در خصوص حاشیه‌نشینان تبریز هم، گفت: با همکاری استانداری از محل اعتبارات مسکن مهر کار ایجاد 500 واحد برای حاشیه‌نشینان در شهر سهند سال آینده آغاز می‌شود.
نوین ابراز امیدواری کرد تا شهرداری بتواند با کمک‌های سایر نهادهای مسئول در این زمینه 6 هزار واحد حاشیه شهر را که با خطر زلزله مواجه هستند از روی خط کسل تبریز برچیند.
شهردار تبریز همچنین در خصوص برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز، گفت: سال آینده محور برنامه‌های دینی و ارزشی خواهد بود و برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای تبریز، کمک به مساجد، تجلیل از پیشکسوتان، کمک به فرزندان اعتیاد و طلاق، ایجاد گرمخانه برای افراد بی‌خانمان، اعطای نشان شهروندی و محلات نمونه، همایش شهرداران منطقه قفقاز و خواهر خوانده‌های تبریز از جمله این برنامه‌ها خواهند بود.
 
تفکیک زباله در تبریز از سال 91 اجرا می‌شود 
شهردار تبریز همچنین از اجرای طرح تفکیک زباله‌های خشک و تر خانگی در تبریز از سال آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح باکس‌های دو قلوی خشک و تر را در سطح شهر خواهیم داشت و شهروندان باید زباله‌های خود را به صورت تفکیک شده در این باکس‌ها تحویل خدمات شهرداری‌ها دهند.
نوین افزود: بهره‌برداری از سامانه حمل و دفع بهداشتی زباله در تبریز آغاز می‌شود و این کارخانه تا 50سال آینده پاسخگوی نیاز مردم شهر خواهد بود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.