فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۲۸         
  

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توزیع رطوبت در خاک با سیستم آبیاری قطر ای نسبت به سایر روش های آبیاری سطحی بوده و با در نظر گرفتن پیروی سیستم از الگوی توزیع رطوبت در خاک توسعه ریشه به صورت سطحی تری در مقایسه با روش های دیگر آبیاری صورت گرفته و درنهایت پایداری گیاه در در خاک تا حدودی کاهش می یابد.
 

احمد احمدی فر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: آبیاری قطره ای فقط موجب مرطوب شدن قسمتی از حجم منطقه رشدی را که ریشه می تواند داشته باشد، می شود.

وی تصریح کرد: برای رشد مطلوب یک حداقل خاک مرطوب مورد نیاز است، بنابراین در آبیاری قطره ای باید توزیع رطوبت در خاک و برای گیاه موردنظر پیش از اقدام به طراحی سیستم مورد توجه قرار گیرد.

احمدی فر ادامه داد: کارشناسان مسدود شدن قطره چکان ها و تجمع نمک را نیز از معایب آبیاری قطره ای قلمداد می نمایند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یاداور شد: مسدود شدن قطره چکان ها سبب توزیع نامتناسب آب در طول لوله های فرعی شده و می تواند دلیلی برای وارد آمدن خسارات سنگین به محصول شود.

وی اظهار داشت: علل عمده مسدود شدن قطره چکان ها وجود ذرات ماسه و مواد آلی در آب آبیاری و رسوبات شیمیایی نظیر کربنات کلسیم در قطره چکان ها است.

احمدی فر تاکید کرد: به علت آن که در آبیاری قطره ای، نفوذ عمقی ناچیز است شاهد تجمع نمک به ویژه در نواحی سطحی خاک هستیم و در صورت وارد شدن تجمع این نمک به منطقه ریشه، آسیب رسانی به گیاه دور از انتظار نخواهد بود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.