فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰         
  

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: قراردادن برگ‌های شاهی کوبیده شده لکه‌های قهوه‌ای ریز و یا کک و مک را برطرف خواهد کرد.

به گزارش نامه به نقل از ایسنا ، اصغر نقشی افزود: کوبیده شده تخم شاهی را نیز می توان خیس نمود و یک بار در روز روی لکه ها قرار داد.

وی تشریح کرد: قسمت‌های قابل استفاده شاهی شامل ریشه‌ها، برگ‌ها و تخم شاهی است.

نقشی با اشاره‌ای به اشتها آور بودن شاهی ادامه داد: شاهی حاوی مقدار قابل ملاحظه‌ای کلسیم، آرسنیک، منگنز، مس، روی و گوگرد است و به همین دلیل برای ایجاد اشتها مصرف شاهی قابل توصیه است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: شاهی مانند سبزیجاتی نظیر کلم، کلم بروکلی و کلم پیچ دارای گلکوزیدها و روغن خردل(روغن تلخ) بوده و این مواد، محرکی مناسب برای فعالیت کلیه‌ها می شوند.

وی با توصیه‌ای به افراد مبتلا به مشکلات گوارشی افزود: کارشناسان مصرف روزانه دو تا سه فنجان دَم نوش سبزی شاهی را برای رفع مشکلات گوارشی و کیسه صفرا موثر می‌دانند.

نقشی تاکید کرد: زیاده روی در مصرف سبزی شاهی برای روده بزرگ و مثانه ضرر دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.