فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

هر درخت گردو دارای دو قسمت گل نر و ماده است. گرده با باد از قسمت گل نر به ماده منتقل می شود. همه گونه های گردو خود بارور هستند، به این معنی که گرده می تواند از قسمت های نر به قسمت های ماده همان درخت حرکت کند و در این روش درخت می تواند میوه تولید کند. بنابراین، از نظر تئوری، یک درخت می تواند بدون نیاز به درختان گردو دیگر، میوه تولید کند. اما در اغلب موارد، گرده هایی که از طریق باد به قسمت های ماده همان درخت (کلاله) منتقل می شود، اغلب از بین می رود، زیرا در آن زمان گل ماده پذیرای گرده نیست.
آیا درخت گردو به گرده افشانی نیاز دارد ؟ - فوت و فن های باغبانی
آیا درخت گردو به گرده افشانی نیاز دارد ؟ - فوت و فن های باغبانی

گرده افشانی متقاطع

بهترین راه برای اطمینان از گرده افشانی کافی به منظور دستیابی به بالاترین میزان تشکیل میوه و عملکرد، اطمینان از گرده افشانی متقاطع با کاشت دو یا چند رقم است. کاشت واریته گردو که زودتر گرده تولید می کند، همراه با گونه دیگری که بعداً گرده تولید می کند، اطمینان حاصل می دهد که گرده کافی همراه باد به گل های ماده هر دو گونه در طول دوره پذیرش آنها منتقل می شود. اکثر کشاورزان گردو به ازای هر 8 تا 12 ردیف یا بیشتر از واریته اصلی، 1 ردیف واریته گرده افشان می کارند. آنها ردیف را با درختان گرده افشان عمود بر جهت باد می کارند تا پراکندگی گرده باد را به حداکثر برسانند.



گرده افشانی متقاطع


مکان کاشت

درختان گردو باید در جایی کاشته شوند که حداقل 8 ساعت در اوایل تابستان (اواسط تیر تا اوایل مرداد) نور مستقیم خورشید را دریافت کنند. قرار گرفتن کافی در معرض نور خورشید باعث شروع جوانه های گل جدید برای فصل رشد بعدی می شود که بدون آن میوه ای وجود نخواهد داشت. رسیدن میوه و توسعه طعم نیز با تولید کربوهیدرات تحریک شده توسط خورشید و همچنین گرمای آن مفید است.



مکان کاشت


سن میوه دهی درخت گردو

درخت گردو متوسط ​​از سن 8 تا 10 سالگی شروع به تولید آجیل می کند. با این حال، مواردی وجود دارد که در آن درختان گردو شروع به تولید 7-10 کیلوگرم آجیل در سن 5-7 سالگی می کنند. اکثر باغات گردو تجاری در سن 30 سال یا بیشتر به اوج تولید خود می رسند. درختان گردو سالم و بالغ از 30 تا 160 کیلوگرم آجیل تولید می کنند، اما این تولید را نمی توان هر سال به دست آورد. این درخت تمایل ذاتی به باربری متناوب دارد و معمولاً در هر سال تولید خوبی دارد.



سن میوه دهی درخت گردو


بهره وری بالا

برای رشد پایدار خوب و بهره وری بالا، درختان شما نیاز به مقادیر کافی از مواد مغذی معدنی مختلف دارند. برخی افراد خوش شانس هستند و به طور طبیعی خاک حاصلخیز غنی دارند. با این حال، بسیاری از خاک ها دارای کمبود برخی مواد مغذی یا دیگر هستند و اگر می خواهید درختانتان به خوبی رشد کنند، استفاده از کودهای آلی یا شیمیایی می تواند بسیار مفید باشد. اگر باغ بزرگ باغبانی دارید ، ارزش آن را دارد که خاک خود را توسط یک آزمایشگاه واجد شرایط تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که خاک شما به چه چیزی نیاز دارد. از یک کود همه منظوره یا متعادل مانند کود درخت میوه و درختچه ارگانیک استفاده کنید. چند سانتیمتر کمپوست خوب پوسیده در ناحیه ریشه نیز می تواند یک کود موثر باشد. یک مالچ برگ یا کاه سخاوتمندانه در اطراف درختان شما نه تنها رطوبت را حفظ می کند و به کنترل علف های هرز کمک می کند، بلکه با ایجاد هوموس، جذب کرم های خاکی و حمایت از موجودات قارچی مفید، خاک شما را سالم نگه می دارد. این درختان جوان را تشویق می کند تا قوی، سالم و پربار باشند. استفاده از محصولات غلیظ مانند کودهای شیمیایی یا مواد آلی قوی (به عنوان مثال کنجاله خون) معمولاً از اواخر زمستان تا اوایل تابستان انجام می شود. استفاده از کود پس از اوایل تابستان می تواند رشد نرم زیادی را تشویق کند که احتمال آسیب دیدن آن در سرمای زمستان بسیار بیشتر است.



بهره وری بالا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.