فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

هندوانه ( Citrullus lanatus ) یک میوه ی نمادین تابستانی است. مسابقات تف کردن تخمه هندوانه خاطره‌ای دوست داشتنی برای نسل‌های گذشته است، اما شاید یک مفهوم نا آشنا برای کسانی باشد که انواع بی‌دانه‌ آن را خرید می کنند.هندوانه مخصوص مناطق دارای تابستان طولانی و گرم و خشک تا نسبتاً مرطوب است. هندوانه در دمای 15-20 درجه جوانه می­ زند، و در دمای 25-30 درجه رشد می­ کند، و در دوره رشد طولانی خود، مانند سایر گیاهان هم خانواده اش، بسیار نیازمند گرماست و نسبت به سرما حساس می باشد.
مدت زمان پرورش هندوانه - فوت و فن های باغبانی
مدت زمان پرورش هندوانه - فوت و فن های باغبانی

تعداد روزها تا زمان رسیدن هندوانه

هندوانه بسته به نوع آن 80 تا 100 روز طول می کشد تا بالغ شود. تشخیص اینکه هندوانه شما چه زمانی برای برداشت آماده است دشوار است. به دنبال این باشید که ته هندوانه کرم رنگ یا زرد روشن باشد. یک لکه سفید یا سبز کم رنگ به این معنی است که هنوز نرسیده است. همچنین پیچک پیچ خورده را که نزدیک به هندانه روی تاک قرار دارد را بررسی کنید. وقتی قهوه ای شد و چروک شد، هندوانه باید رسیده باشد. پس از برداشت، هندوانه می تواند کمی بیش از یک هفته در دمای اتاق یا حدود دو هفته در یخچال ماندگاری داشته باشد.



تعداد روزها تا زمان رسیدن هندوانه


فضای لازم برای پرورش هندوانه

رشد هندوانه به مساحت قابل توجهی نیاز دارد - بیش از 5 تا 7 متر مربع در هر بوته. برخی از باغبان های خانگی ممکن است در مورد پرورش این هندوانه های بزرگ نگران باشند ، خوشبختانه، انواع کوچکتر "جعبه یخی" وجود دارد که می تواند برای باغبانانی با فضای محدود عالی باشد. بعلاوه، برداشت و نگهداری میوه‌های کوچک‌تر آسان‌تر است (بنابراین - می‌توانید آن‌ها را در جعبه یخ خود قرار دهید، که امروزه بیشتر به عنوان یخچال شناخته می‌شود). اگر می خواهید انواع هندوانه های بزرگ را پرورش دهید، به خاطر داشته باشید که ممکن است چندین هندوانه 6 تا 9 کیلوگرمی برای خوردن، ذخیره کردن یا هدیه دادن پیدا کنید. اگر به دنبال چیز کمی متفاوت هستید، گونه ی موروثی "ماه و ستاره" را در نظر بگیرید.ماه و ستاره یکی از محبوب ترین گونه های هندوانه بدون دانه هستند زیرا به راحتی رشد می کنند و میوه های زیادی تولید می کنند. 'Moon & Stars' هندوانه های سبز تیره ای تولید می کند که دارای نقاط زرد کوچک و بزرگی هستند که شبیه به ماه درخشان احاطه شده توسط ستاره های چشمک زن هستند. این گونه تنوع زیادی دارد، بنابراین مطمئن شوید که مکانی با فضای زیادی برای رشد گیاه خود دارید.



فضای لازم برای پرورش هندوانه


نور و خاک مناسب هندوانه

هندوانه به آفتاب کامل و مقدار زیادی از آن، حداقل 6-8 ساعت در روز نیاز دارد. اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، گیاه شما ممکن است بیشتر از این مقدار خورشید را تحمل کند. برخی از گونه ها برای آب و هوای گرم تر مناسب تر هستند در حالی که برخی دیگر با آب و هوای سردتر سازگار هستند. سعی کنید تنوعی را پیدا کنید که مناسب فضای باغتان باشد تا بتوانید بهترین میوه ممکن را پرورش دهید. برای رشد مطلوب و تولید میوه، یک گیاه هندوانه به خاک گرم با زهکشی خوب با pH بین 5.5 تا 6.5 نیاز دارد. اگر خاک سنگین یا خاک رس است، قبل از کاشت هندوانه، مقدار زیادی مواد آلی (کمپوست) به آن اضافه کنید.هندوانه ها زمانی بهترین رشد را دارند که هفته ای یک یا دو بار آبیاری شوند. اجازه ندهید بین دو آبیاری خیلی خشک شوند وگرنه طعم ملایم و شیرینی ندارند.



نور و خاک مناسب هندوانه


زمان کاشت و آماده سازی خاک

هندوانه را در اوایل بهار بکارید. کمپوست به بهبود ساختار و حاصلخیزی خاک های شنی کمک می کند. برای تهیه کمپوست، برگ ها، تکه های چمن، ضایعات آشپزخانه و سایر مواد آلی را جمع آوری کرده و در یک توده قرار دهید. روی خاک را با پلاستیک بپوشانید تا رطوبت خاک حفظ شود. پس از چند هفته، پشته را برگردانید و آن را با چنگال یا بیل مخلوط کنید تا همه مواد کاملاً با هم مخلوط شوند. این فرآیند را تا زمانی که تمام مواد به کمپوست تجزیه شوند تکرار کنید.شروع به کاشت هندوانه در حداقل 10 ساعت دمای هوای بالای 73 درجه فارنهایت (23 درجه سانتیگراد) هر روز برای تولید میوه خوب نیاز است. استرس گرمایی زمانی رخ می دهد که دما برای چند روز بالای 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) بماند و باعث توقف رشد و تولید میوه در گیاهان هندوانه شود. زمانی که دمای روز بین 75 درجه فارنهایت و 85 درجه فارنهایت (24 تا 29 درجه سانتی گراد) باشد، بهترین رشد را خواهند داشت. دمای خاک زیر 60 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) یا بالاتر از 95 درجه فارنهایت (35 درجه سانتیگراد) باعث کاهش عملکرد و کیفیت می شود.



زمان کاشت و آماده سازی خاک
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.