فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱         
  

آبیاری رایج ترین کاری است که با گیاهان گلدانی خود انجام می دهید و احتمالاً آن را با ریختن آب روی سطح خاک گلدان انجام می دهید. در حالی که این می تواند یک راه موثر برای رسیدن رطوبت به گیاهان شما باشد، اما بهترین روش برای بسیاری از گونه ها نیست. برخی از گیاهان، مانند بنفشه آفریقایی ، با ریختن آب روی برگ‌ها تغییر رنگ داده و لکه‌ دار می شوند. اگر گیاه شما در حال ریشه زایی است، ممکن است رطوبت در کل خاک پخش نشود و در عوض ممکن است از کناره های گلدان خارج شود. آبیاری گیاهان گلدانی از ته این مشکلات را از بین می برد و رطوبت را به نحو موثرتری به خاک اضافه می کند. هنگامی که یاد بگیرید چگونه گیاهان را از پایین آبیاری کنید، در زمان و تلاش خود صرفه جویی می کنید و به گیاهان خود محیط سالم تری می دهید.
مزیت آبیاری گیاهان از کف گلدان - فوت و فن های باغبانی
مزیت آبیاری گیاهان از کف گلدان - فوت و فن های باغبانی

هنگامی که گیاهان گلدانی را از پایین به بالا آبیاری می کنید، ریشه آنها قوی تر می شود زیرا آنها همیشه مستقیماً به سمت رطوبت رشد می کنند. به علاوه، همیشه می‌دانید که رطوبت در خاک گلدان تا انتهای ریشه گیاهان شما می‌رسد. هنگامی که این کار را به درستی انجام دهید، این روش برای هر گیاه گلدانی، چه در داخل و چه در خارج، مناسب است. نحوه آبیاری گیاهان از پایین هنگام آبیاری گیاهان گلدانی، نکته کلیدی در زمان بندی است. انگشت خود را به خاک بین دیواره ظرف و ساقه گیاه فشار دهید. اگر تا بند انگشت دوم فشار می آورید و هنوز خاک مرطوب را احساس نمی کنید، زمان آبیاری گیاه فرا رسیده است.



مزیت آبیاری گیاهان از کف گلدان


ظرفی به اندازه کافی بزرگ برای نگهداری گلدان پیدا کنید و آن را تا نیمه با آب مقطر یا صاف شده پر کنید. آب لوله کشی اغلب کلر زیادی دارد که می تواند در مقادیر زیاد به گیاهان آسیب برساند. گلدان را در ظرف قرار دهید و ده دقیقه آن را به حال خود رها کنید. سطح رطوبت ظرف را دوباره بررسی کنید تا ببینید آیا خاک گلدان آب کافی جذب کرده است یا خیر. اگر زیر سطح هنوز خشک است، گلدان را تا 20 دقیقه بیشتر در آب نگه دارید تا حداکثر آب را جذب کند.سپس اجازه دهید آب اضافه از زیر گلدان خارج شود.



مزیت آبیاری گیاهان از کف گلدان


آبیاری از پایین ریشه ها را به طور یکنواخت مرطوب نگه می دارد، اما نمک و رسوبات معدنی که در بالای خاک جمع می شوند به مرور زمان از بین نمی روند. ماهی یکبار روی سطح خاک آب بریزید تا کف آن تخلیه شود، فقط خاک را بشویید و مواد معدنی اضافی را از بین ببرید.



مزیت آبیاری گیاهان از کف گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.