فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

گلخانه ها به باغبان این امکان را می دهند که فصل رشد را افزایش دهد، نهال ها را زودتر شروع کند و گونه های ظریف را زمستان گذرانی کند. اینها تنها تعدادی از مزایا هستند، اما شرایط گرم و مرطوب تحت کنترل آب و هوا که به گیاهان اختصاص داده می شود، باعث رشد حشرات و بیماری ها نیز می شود. در کنار این مشکلات گیاهان گلخانه ای، مشکلات کلی نگهداری وجود دارد که بیشتر آنها ناشی از بی توجهی است. گرفتگی سیستم های تصفیه هوا یک مشکل رایج گلخانه ای است که با تعویض منظم فیلترهای هوا قابل رفع است.
مشکلات مدیریتی رایج در گلخانه - فوت و فن های باغبانی
مشکلات مدیریتی رایج در گلخانه - فوت و فن های باغبانی

نوسانات دما می تواند یک مسئله مهم در گلخانه باشد. این سازه ممکن است به دلیل دمای بیش از حد بالا ،گرم شود. گلخانه‌های بیش از حد گرم ممکن است از پارچه‌های سایه‌دار یا سفیدکننده گلخانه‌ای برای کنترل دمای محیط و تابش آفتاب استفاده کنند.



مشکلات مدیریتی رایج در گلخانه


مسائل مربوط به سیستم های آبیاری ویا کوددهی درد سر دیگری برای اپراتور گلخانه است. تعمیر یا تعویض به موقع تجهیزات معیوب کلید مدیریت این مشکل گلخانه ای است. تمام سیستم ها باید شسته شوند و قطره چکان ها به طور مرتب با پراکسید هیدروژن و محلول آب تمیز شوند تا گرفتگی به حداقل برسد.



مشکلات مدیریتی رایج در گلخانه


سائل مربوط به کپک یکی دیگر از مسائل مربوط به گلخانه ها است. کپک آفات و بیماری ها را تشویق می کند، گاهی اوقات تا حدی که کل سیستم نیاز به ضد عفونی دارد. در حالت ایده آل، شما باید سیستم ها، از جمله خطوط و مخازن آب را پس از هر برداشت با استفاده از مخلوط آب و پراکسید هیدروژن ضد عفونی کنید.



مشکلات مدیریتی رایج در گلخانه


تجمع نمک های کود در خطوط کود دهی ،منجر به افزایش هدایت الکتریکی محلول غذایی شود. خطوط کوددهی و انژکتورها را به طور مرتب بازرسی و تمیز کنید تا از کود دهی کم یا بیش از حد جلوگیری شود. در نهایت، اگر به نظر می رسد که محصولات به طور منظم کم آب می شوند، هر گونه کنترل آب، زمان بندی و چرخه مربوطه را از نظر گرفتگی یا شکست بررسی کنید تا از آبیاری کم یا زیاد جلوگیری شود.



مشکلات مدیریتی رایج در گلخانه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.