فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

در کشت گلخانه ای آبیاری نامنظم گوجه فرنگی بیش از هر عامل دیگری باعث مشکل می شود. خشک شدن خاک گوجه فرنگی و سپس غرقاب کردن آنها با آب باعث می شود که میوه به طور معمولی متورم شود و پوست گوجه فرنگی ترک بخورد و باعث رشد قارچ ها شود و کاملاً از بین برود.
تاثیر آبیاری بر کشت گلخانه ای گوجه فرنگی - فوت و فن های باغبانی
تاثیر آبیاری بر کشت گلخانه ای گوجه فرنگی - فوت و فن های باغبانی

خشکی کشیدن خاک ،ترکیب کلسیم داخلی گیاه را تغییر می دهد و این باعث پوسیدگی انتهای گلگاه می شود، جایی که پایه یا انتهای گل گوجه فرنگی یک لکه قهوه ای ایجاد می کند. آبیاری ضعیف نیز به ریزش شکوفه ها کمک می کند، اینجاست که گل ها می ریزند و هیچ میوه ای به وجود نمی آید.خیس نگه داشتن کمپوست می تواند به همان اندازه بد باشد، می تواند باعث پوسیدگی ریشه ها شود و به رشد پوسیدگی در پایه ساقه کمک کند.آب بیش از حد ممکن است باعث غرقابی شدن شود و با کاهش اکسیژن باعث از بین رفتن ریشه ها شود‌.



تاثیر آبیاری بر کشت گلخانه ای گوجه فرنگی


پرورش دهنده باتجربه باید نسبت مقدار آبی که باید به گوجه فرنگی بدهد را بداند ،میزان آب بسته به اینکه گیاه چقدر توسعه یافته و بزرگ است، متفاوت است، هر چه سطح برگ بیشتر باشد،میزان آب بیشتری نیاز دارد.میزان تعرق گوجه فرنگی به وضوح تحت تأثیر آب و هوا است. در یک روز گرم و آفتابی آب بیشتری از دست می رود اما در یک روز سرد و ابری نه. میزان تعرق گوجه فرنگی نیز متفاوت است.



تاثیر آبیاری بر کشت گلخانه ای گوجه فرنگی


میزان آبیاری به لیتر در روز بر اساس شرایط آبیاری می تواند متفاوت باشد : در بیشتر ساعات روز ابری 0.14 -0.28 ، نسبتا ابری تا ابری در بیشتر روز 0.28 -0.42 نسبتاً آفتابی، ابری با دوره های روشن 0.71 - 0.85 آفتابی، فقط گاهی اوقات ابر 1.10 -1.20 ، بسیار آفتابی، آسمان آبی روشن در تمام طول روز. 1.50 -1.80 اگر از کیسه های رشد استفاده می کنید، انگشت خود را در کمپوست تنها راه برای اطمینان از وجود آب کافی قرار دهید سپس آبیاری انجام شود.



تاثیر آبیاری بر کشت گلخانه ای گوجه فرنگی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.