فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹         
  

اسپری فلفلی برای حفاظت از گلها و سبزیجات شماست و به دفع آهو، گوزن،خرگوش حتی سنجاب ها و سایر آفات کمک می‌کند. توجه کنید که استفاده از این اسپری ممکن است طعم تندی روی میوه‌های گیاه شما به جای بگذارد.فلفل کاین یکی از بهترین فلفل هایی است که برای تهیه اسپری فلفل تند استفاده می شود. با برش یا چرخ کردن ،عصاره فلفل ها به راحتی جذب آب می شوند.
نحوه ی مبارزه با آفات با ساخت اسپری فلفلی - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی مبارزه با آفات با ساخت اسپری فلفلی - فوت و فن های باغبانی

10 عدد فلفل تند ریز خرد شده، 1 گالن آب (توجه شود که هر چقدر فلفل‌ها تندتر باشند بهتر است) و 6 حبه سیر . اگر فلفل تازه در دسترس نیست ، می توانید 5 قاشق غذاخوری شله فلفل تند یا 2 قاشق غذاخوری پودر جایگزین کنید. سیر یک ماده ی اختیاری است ، اما هنگامی که در مخلوط خیس بخورد ، به دفع حشرات اضافی کمک می کند. هنگام استفاده از سیر ، حبه ها را له کنید تا بتواند در آب جذب شود.



نحوه ی مبارزه با آفات با ساخت اسپری فلفلی


فلفل و سیر خرد شده را حدود 10 دقیقه بپزید تا گوشت و دانه های آن کمی گرم شود. گرما به آزاد شدن روغن ها از پوست و دانه های فلفل کمک می کند و اسپری قوی تری ایجاد می کند. بعد ، آب را اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید مخلوط حدود 30 تا 45 دقیقه بپزد. مجدداً ، گرم كردن آب با فلفل باعث می شود گرما به مایعات وارد شود.



نحوه ی مبارزه با آفات با ساخت اسپری فلفلی


مخلوط را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید حداقل 24 ساعت بماند تا پوسته های فلفل تند را جذب کند. کار را با صاف کردن از طریق آبکش یا پارچه تمام کنید. همانطور که مخلوط را در محلول پاش قرار می دهید ، چند قطره مایع ظرف شویی یا روغن زیتون به مایع اضافه کنید. روغن به بهتر چسبیدن مخلوط به شاخ و برگ کمک خواهد کرد.مخلوط شما آماده سمپاشی هست.



نحوه ی مبارزه با آفات با ساخت اسپری فلفلی


برای استفاده از آن ، کافی است یک لایه مخلوط را روی سطح شاخ و برگ اسپری کنید. حتماً تا آنجا که ممکن است قسمت زیرین گیاهان را نیز اسپری کنید. اینجا جایی است که آفت های کوچکتر عاشق پاتوق زدن هستند.همیشه هنگام ایجاد مخلوط از چشم و دست خود محافظت کنید.نکته اصلی در استفاده از اسپری فلفل تند این است که گیاهان به طور مداوم با اسپری پوشانده شوند. متأسفانه وقتی باران می بارد یا آبیاری می کنید ، اثر خود را از دست می دهد.بهترین زمان برای سم پاشی اوایل شب است. به این ترتیب شاخ و برگ خشک است و اسپری را به راحتی جذب می کنند. علاوه بر این ، بیشتر حشرات دوست دارند در ساعات شبانه برای خوردن غذا بیرون بیایند .



نحوه ی مبارزه با آفات با ساخت اسپری فلفلی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.