فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

هر باغبانی در خانه آرزو دارد که یک گلخانه کوچک در حیاط خود داشته باشد که محیط مناسبی را برای شروع گیاهان از بذر و رشد و پرورش آنها فراهم کند. همچنین یک گلخانه به شما امکان می دهد تا کاشت بهار را شروع کرده و فصل رشد را تا پاییز گسترش دهید.موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از انتخاب گلخانه مناسب شما در نظر گرفته شود .
نحوه ی ساخت گلخانه ی کوچک در حیاط - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی ساخت گلخانه ی کوچک در حیاط - فوت و فن های باغبانی

از آنجا که هدف گلخانه تهیه یک مکان گرم و آفتابی برای گیاهان شماست ، مهم است که به درستی در حیاط شما قرار گیرد. جهت گیری گلخانه باید به گونه ای باشد که آفتاب از صبح زود به سمت جنوب یا جنوب شرقی داشته باشو. جهت گیری رو به شرق در اکثر مناطق آب و هوایی نیز به خوبی کار می کند.سعی کنید محلی را انتخاب کنید که حداقل شش ساعت در روز آفتاب بی وقفه دریافت کند.



نحوه ی ساخت گلخانه ی کوچک در حیاط


شیشه سنتی ترین ماده لعابکاری گلخانه ها است. اما شیشه سنگین ، شکننده و گران است ، بنابراین بیشتر گلخانه های DIY با ورق های پلی کربنات ، اکریلیک ، فایبرگلاس یا پلی اتیلن لعاب دار پوشیده می شوند. پانل های پلی کربنات ، اکریلیک و فایبرگلاس عایق های انعطاف پذیر خوبی هستند و انتقال نور بسیار خوبی دارند ، اگرچه فایبرگلاس می تواند با گذشت زمان تغییر رنگ دهد. ورق پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه است و نصب آن آسان است ، اما محکم نیست و به راحتی سوراخ می شود و آسیب می بیند.



نحوه ی ساخت گلخانه ی کوچک در حیاط


اکثر قاب های گلخانه ای از چوب یا فلز ساخته شده اند. چوب هزینه کمتری دارد ، کار با آن راحت تر و مناسب گلخانه های کوچک تا متوسط ​​است. فلز از چوب مقاوم تر و مقاوم تر در برابر آب و هوا است ، اما هزینه بر است. آلومینیوم انتخاب خوبی است زیرا سبک ، مقاوم در برابر خوردگی و محکم است.



نحوه ی ساخت گلخانه ی کوچک در حیاط


کف گلخانه را می توان از هر تعداد ماده ، از جمله سنگ ریزه ، تخته های چوب ، سنگ فرش ، توری های فلزی ، بتن ریخته شده ، یا فقط خاک خالی تهیه کرد. به یاد داشته باشید که کف خاکی در صورتیکه لایه زیرین محکم نباشد به یک باتلاق گل آلود تبدیل می شود.بتن بسیار بادوام است ، اما ریختن آن نسبتاً گران است و به خوبی تخلیه نمی شود. کف ماسه ارزان است ، به خوبی تخلیه می شود و به راحتی می توان با افزودن ماسه بیشتر ، آن را مرمت کرد.



نحوه ی ساخت گلخانه ی کوچک در حیاط


توانایی تنظیم دمای داخل گلخانه بسیار مهم است زیرا در تابستان می تواند بسیار گرم یا در زمستان به شدت سرد شود. برای دفع هوای گرم ، از پنجره های قابل استفاده ، دریچه های پشت بام یا فن های خروجی استفاده کنید و از شیدها برای جلوگیری از افزایش گرمای خورشید استفاده کنید. با سرد شدن هوا ، با نصب بخاری برقی مجهز به فن کنترل شده ترموستاتیک ، گرما را حفظ کنید. در آب و هوای معتدل ، سیستم های خورشیدی غیر فعال می توانند به رفع سرما کمک کنند. بشکه ها را با آب پر کنید یا بلوک های بتونی را درون گلخانه قرار دهید. آنها انرژی خورشید را در طول روز جذب می کنند و سپس آن را به عنوان گرما در شب آزاد می کنند.



نحوه ی ساخت گلخانه ی کوچک در حیاط
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.