فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱         
  

آلوورا از ساکولنت های مقاوم به خشکی محسوب می شود. با این حال ، آنها دقیقاً مانند هر گیاه دیگری به آب نیاز دارند ، اما آلوورا هایی بهترین حالت ظاهری را دارند که آبیاری منظم و صحیحی داشته باشند، رعایت نکاتی در مورد نحوه آبیاری آلوورا به رشد بهتر این گیاهان کمک خواهد کرد.
نحوه ی آبیاری گیاه آلوورا - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی آبیاری گیاه آلوورا - فوت و فن های باغبانی

آبیاری آلوورا باید به اندازه کافی منظم باشد تا از بی طراوت شدن گیاه جلوگیری کرده و رشد گیاه را نیز تشویق کند اما دقت داشته باشید گیاه را نباید غرقاب کنید. در فصل رشد ، به طور معمول بهار و تابستان تا اوایل پاییز ، این ساکولنت ها باید مرطوب نگه داشته شوند. با این حال ، در زمستان باید برنامه آبیاری به نصف کاهش یابد.



نحوه ی آبیاری گیاه آلوورا


آلوورا در صورت استقرار در دوره های خشکسالی مقاومت می کند اما گیاهان جوان به آبیاری مکرر نیاز دارند تا به آنها کمک کند سیستم ریشه ای کاملی ایجاد کنند و در اثر شرایط بیش از حد خشک به شدت آسیب می بینند. به طور متوسط ​​یک بار در هفته آبیاری آلوورا کافی است ، اما اگر گیاهان در معرض نور و گرمای شدید خورشید قرار بگیرند ، آزمایش لمس لازم است.



نحوه ی آبیاری گیاه آلوورا


آزمایش لمس ساده ترین راه تشخیص خشک بودن خاک است. کافی است انگشت خود را تا بند دوم وارد خاک کنید. اگر خشک است ، گیاه را آبیاری کنید. اگر هنوز مرطوب است ، چند روز صبر کنید. همچنین ، سوراخ های زهکشی را بررسی کنید تا ببینید آیا خاک نرم است یا رطوبت بیش از حد را حفظ می کند.



نحوه ی آبیاری گیاه آلوورا


آبیاری آلوورا باید عمیق و کامل باشد. آبیاری عمیق باعث می شود که نمک جمع شده از خاک شسته شود. ساکولنت ها می توانند به مواد معدنی و شیمیایی موجود در منابع آب شهری حساس باشند.هنگام آبیاری از آب فیلتر شده یا مقطر استفاده کنید. کود مایع رقیق شده را هر ماه یک بار به آب اضافه کنید اما فقط در فصل رشد.



نحوه ی آبیاری گیاه آلوورا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.