فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱         
  

در این روش از یک لوله به عنوان رایرز اصلی در لوله کشی استفاده می شود و آبیاری با کمک قطره چکان های کوچک در سطح خارجی لوله انجام می گیرد.در این روش میزان استفاده از آب بسیار محدود است و شما می توانید از این شیوه در مناطق آب و هوایی گرم و خشک مانند ایران استفاده کنید.
استفاده از آبیاری قطره ای برای گیاهان باغچه - فوت و فن های باغبانی
استفاده از آبیاری قطره ای برای گیاهان باغچه - فوت و فن های باغبانی

وسایلی که در آبیاری قطره ای مورد نیاز هستند عبارتند از :لوله آبیاری قطره ای از جنس پلی اتیلن یا گالوانیزه،چون میزان و مساحت مورد نظر متغیر است ابتداباید میزان لوله مورد نیاز خود را متر کنید.شما باید از لوله های اصلی و لوله جانبی طوری استفاده کنید که متراژ هر دوی آنها بیشتر از 120 متر نشود. پس می توان 100 متر برای لوله اصلی و 20 متر برای لوله فرعی یا جانبی در نظر گرفت. به خاطر داشته باشید که لوله اصلی دقیقا قبل از شیر کنترل قرا می گیرد.



استفاده از آبیاری قطره ای برای گیاهان باغچه


قطره چکان

قطره چکان :با استفاده از قطره چکان ها آب بر روی خاک باغچه ریخته می شود. قطره چکان دارای شیر تنظیم کوچک است که شما می توانید میزان خروجی آب را تنظیم کنید. تعداد قطره چکان های مورد نظر را شمارش کند. برای هر درخت یک تا 2 عدد – برای شمشاد ها هر 30 سانت – برای گل ها هر 25 سانت و برای پوشش های خزه ای هر 35 سانت یک عدد مورد نیاز است.



قطره چکان


اتصالات لوله آبیاری

اتصالات لوله آبیاری : تعداد سه راه های آبیاری – زانوی 90 درجه – رابط بین لوله – ته بند انتهای هر خط آبیاری ، این اتصالات به شکل لوله های سه راه هستند که همگی از جنس پلاستیکی بوده، برای اتصال لوله های قطره ای به یکدیگر یا به شیر کنترل و یا لوله ها به یکدیگر به کار می روند.



اتصالات لوله آبیاری


تایمر

تایمر : با کمک نصب این دستگاه بر روی شیر آب و تنظیم آن بر اساس برنامه زمانبندی شده توسط شما، می توان جریان آب را بر اساس تنظیمات ثبت شده قطع و وصل نمود. تایمر های آبیاری را به دو مدل1- تک خروجی (تک کاناله) و 2- دو خروجی (دو کاناله) تقسیم بندی کرد.



تایمر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.